fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

הראש והאצבע הקטנה

מספר הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק:

באחת השנים הייתי בניו יורק וקבלתי לפתע טלפון מהמזכיר של הרבי הרב בנימין קליין ז"ל. הוא סיפר לי שהרבי קרא לו עכשיו ואמר לו שהרב גרוסמן נמצא כעת בניו יורק. הרבי ביקש ממנו שיפנה אלי ויבקש ממני בשם הרבי לבקר אסיר יהודי בבית הסוהר "סינג סינג", אחד מבתי הסוהר הכי קשים בניו יורק.

מיד הפעלתי את כל הקשרים שלי והגעתי לבית הסוהר המדובר. נכנסתי לתא של היהודי. הוא לא היה יהודי חסיד או חרדי וכמדומני אפילו לא דתי. מיד כשפגשתי אותו אמרתי לו שהרבי שלח אותי אליו כנראה כדי לחזק ולעודד. הוא התחיל לבכות ואמר תוך כדי בכי: אני שפוט להרבה שנים ואין לי כבר טעם בחיים שלי. אני רופא ונתתי תרופה לא נכונה לאשתי והאשימו אותי על הריגה ללא כוונה וגזרו עלי להשאר שנים רבות בכלא. אני כבר חשבתי להתאבד כבר מספר פעמים. כשנרגע לרגע התעשת ושאל אותי: אבל תגיד לי מאיפה הרבי ידע?

אני עניתי לו בפשטות: רבי הוא ראשי תיבות ראש בני ישראל. כמו בגוף שלנו,  אם האצבע הקטנה כואבת הראש מרגיש, ככה הרבי מרגיש כל אחד ואחת מעם ישראל.

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.