fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

צדקה תציל ממוות

מספר הרב יעקב סגל, שליח הרבי בנוה מונסון:

באחד הימים פנה אלי איש עסקים מהישוב אשר חלה ל"ע במחלה קשה וביקש לכתוב לרבי באמצעות אגרות הקודש. לפני שהכניס את המכתב בספר ביקשתי ממנו לקבל החלטה טובה. הוא החליט לתת תרומה נכבדה לבית חב"ד ובכך להיות שותף בפעילות. הזכרתי לו באותה הזדמנות את דברי חז"ל "צדקה תציל ממוות".

לצד המכתב שלו כתב הרבי שהוא שמח לשמוע על ההטבה במצבו ועל כך שהמצב הולך ומשתפר. בסיום המכתב הרבי מציע לו לתת צדקה כדי לזרז את רפואתו. כשהסתכלנו יותר בעיון במכתב הסתבר שהרבי כותב לו על מצב הבן שלו. אז גילה לי שלאחרונה הבן שלו התלונן על כאבי בטן חזקים, אבל בינתיים כל הבדיקות לא העלו דבר. הוא התרגש גם לראות שעצתו של הרבי הייתה תואמת להפליא להחלטה שלו לפני כן לתרום לצדקה.

כעבור יומיים.. 

היה זה מספר ימים לפני יום הזיכרון. כל המדינה רעשה..  במסגרת ההכנות לטקס בירושלים ערכו החיילים חזרות לקראת האירוע. הבן של איש העסקים עמד בעמדת השמירה ולידו חיילת בשם הילה בצלאלי. היא ביקשה ממנו למלא עבורה את בקבוק המים, ובעוד הוא הולך לברזייה נשמע 'בום' חזק! כשהסתובב אחורה ראה כיצד עמודי התאורה נפלו, ואחד מהם נפל על החיילת שעמד לידה לפני רגע. למרות מאמצי ההחייאה החיילת נפטרה. 

נפגשתי עם האבא לאחר מספר ימים וכולו היה עדיין נרגש. הברכה של הרבי היתה על ארוע שאף אחד לא ציפה לו, ובמוחש ראה כיצד "צדקה תציל מוות". כעבור זמן לא רב גם בישר לי האב כי כאבי הבטן של הבן שלו פסקו.

(בית משיח גיליון 1006)

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.