fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

בואו עם ילדיכם לשמוע את עשרת הדיברות!

בואו עם ילדיכם לשמוע את עשרת הדיברות!

 

בחג השבועות בבוקר (השנה ביום ראשון, ו' בסיון, 20/5/18) קוראים בבתי הכנסת את עשרת הדברות מתוך ספר התורה. שמיעת עשרת הדברות בחג השבועות נחשבת לנו כאילו אנו עומדים לפני הר סיני, ושומעים את עשרת הדברות מפי האלוקים.

בכרך כ"ג של "אגרות הקודש" מופיע מכתבו של הרבי משנת תשכ"ה (1965) לתלמידות כיתה א' מבית ספר חב"ד במושב מיטב מחבל תענך שבצפון הארץ:

 

"ברכה ושלום,בואו עם ילדיכם לשמוע את עשרת הדיברות

בוודאי יודעות אתן כי חג השבועות הוא זמן מתן תורתנו, וגם שמעתן כי התורה ניתנה, רק אחרי שכל ישראל אמרו שבנינו ובנותינו ערבים בעדינו, זאת אומרת, שבזכות בני ובנות ישראל ניתנה התורה לכל ישראל. מזה מובן, כמה חשוב הוא לילדי ישראל להתנהג על פי מצוות והוראות התורה, ולראש ולראשונה בכיבוד הורים ומורים, ובהתמדה ושקידה בלימודים. והנני מקווה שכל אחת מכן תהיה דוגמא חיה של בת ישראל, בת אמותינו שרה רבקה רחל ולאה.

בברכה להצלחה ולבשורות טובות".

 

 

דברי הרבי מבוססים על האמור במדרש, שכאשר האלוקים נתן לישראל את התורה, דרש מהם ערבות שיקיימו אותה. בתחילה אמרו ישראל: "אבותינו ערבים בעדינו", ולא הסכים הקב"ה. אחר-כך אמרו ישראל: "נביאינו ערבים בעדינו", ועדיין לא נאות הקב"ה. רק אחרי שאמרו ישראל: "בנינו ערבים בעדינו", הם הערבות שלנו לקיום התורה – הסכים האלוקים לתת לעם ישראל את התורה הקדושה. יוצא אפוא שבזכות הבנים והבנות, דור ההמשך, ניתנה התורה לעם ישראל.

מדי שנה ביקש הרבי להביא לבתי הכנסת את הילדים, ואפילו את התינוקות, כדי לשמוע את קריאת עשרת הדברות – כמו במעמד הר סיני. הביאו את ילדיכם, ובואו אתם, לפסטיבל של תורה ושמחה בבתי הכנסת בבוקר חג השבועות!

 

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.