fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

תאונה בטורקיה ונס באגרות קודש

תאונה בטורקיה ונס באגרות קודש

תאונה בטורקיה
תאונה בטורקיה (אילוסטרציה)

מספר הרב ברוך הרצל בורוכוב, ראש "מרכז אגרות קודש":

לפני מספר שנים, סמוך לתקופת החגים, הגעתי למוסך "סגנון" שבאזור התעשייה ברחובות.

המוסך היה בבעלות שני צעירים, יוסי סוויסה ומשה מלטשבי. כשנכנסתי למקום מצאתי את יוסי יושב במשרדו. לאחר ברכת שלום לבבית, הצעתי לו להניח תפילין. יוסי נעתר מיד לבקשה, אלא שאז הבחנתי כי הוא מוגבל בתנועותיו, בעיקר בגפיו. את רגלו השמאלית הוא סחב עם קביים.

בשיחה שהתפתחה ביננו סיפר לי יוסי כי הוא בעצם חי בנס. ארבעה חודשים קודם לכן, בעת טיול בטורקיה, עבר תאונת דרכים קשה שבה נפצע במצב קשה מאוד והוטס ארצה בבהילות. במשך תקופה ארוכה נאלץ לעבור ניתוחים מסובכים, ברגליו ובאגן קובעו פלטינות וחיבורים שונים.

יוסי סיפר כי בצדו השמאלי העצם לא התאחה והרופאים אינם אופטימיים, בלשון המעטה. מצבו הבריאותי נגע ללבי. הרגשתי שאסור להשלים עם המצב.

"ראה", אמרתי לו, "לרופאים ניתנה רשות רק לרפא והקב"ה הוא הרופא כל בשר ומפליא לעשות. אני בטוח בעזרת השם שהמצב ישתפר ואתה עוד תזכה לרוץ על שתי רגליך… תכתוב לרבי ותבקש ברכה !"

סיפרתי לו שאנשים פונים אל הרבי באמצעות 'אגרות הקודש' ורואים נפלאות. ישבנו לכתוב וביקשנו רפואה למעלה מדרך הטבע, כי בדרך הטבעית, הרופאים לא נתנו לרגל סיכוי. ביקשתי שיקבל על עצמו החלטה טובה כ'כלי' לברכות. הצעתי שיקבל על עצמו בדיקת המזוזות והתפילין, מצוות הנחת התפילין ומצוות צדקה. יוסי הסכים.

הכנסנו את המכתב לכרך י"ג, אגרות קודש שנפתח בעמוד שצ"ד ובין היתר כותב הרבי:

"במענה על מכתבו שבו כותב על דבר תאונת דרך שאירעה לו ל"ע ול"ע, ואזכירו על הציון הקדוש… אשר הכול יסתיים בכי טוב, ומכאן ולהבא לא ידע מצער ועגמת נפש ח"ו.
מהנכון היה שלהבא יחזיק ברכב שלו סידור, תהלים וגם תניא, ומה טוב איזה חוברות בענייני יהדות בשפת המדינה. ומדי נוסעו יחפש הזדמנויות להנאות בתוכן חוברות אלו או גם בחוברות עצמן את אלו שנפגש עימהן, שע"י יתבסס בהם בענייני יהדות. וכשעומד לנוח ומפסיק נסיעתו, יאמר פרק תהלים או ילמד איזה שורות מאחד הספרים הנ"ל, אשר ע"י כל זה תיעשינה נסיעותיו שליחות של מצווה וידועה הודעת תורתנו תורת חיים בשמירת שליח מצוה בהליכתן ובחזירתן.."

באופן ממש ניסי המכתב היה מתאים במיוחד עבורו ועודד אותו מאוד. לאחר קריאת המכתב חיזקתי את יוסי שאין ספק שהכול יסתיים בכי טוב, כפי שהרבי הבטיח.

ביקשתי ממנו לתת את התפילין והמזוזות שלו לבדיקה. התברר כי גם התפילין וגם המזוזות היו פסולות. יוסי הזמין מיד חדשות ומהודרות. באותה תקופה הוא עבר דירה וערכנו מסיבת בביתו חנוכת בית.

כעבור כמה חודשים. בחג הפורים, הגיע המהפך המיוחל והמדהים. הגעתי למוסך לבקר את יוסי עם משלוח מנות. כשנכנסתי למוסך ראיתי לתדהמתי שהבחור מתרוצץ במוסך ללא כל תמיכה או מכשור. הייתי המום.

"יוסי! אני רואה נכון?" קראתי בהתלהבות. הוא רק חייך לעברי, כל הסבר היה מיותר.

המשכתי בהתלהבות: "אתה רואה? הרבי מבטיח – הרבי מקיים!"

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.