fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

שמחת חיים, פרנסה וילדים

ש' מרמת השרון מספרת למרכז אגרות קודש על מכתב שכתבה לרבי:

לכבוד הרב מליובביץ!
1. אני ובעלי מבקשים ברכה מכבודו על זה שאני מדוכאת ואין לי שמחה בזמן האחרון. מצבינו הכלכלי לא כל כך טוב ואנו מעוניינים בילדים נוספים שיהיה לנו, אבל בעלי לא מסכים בגלל שאין לנו מספיק כסף. אני שואלת את הרבי מה לעשות?
2. אני מבקשת ברכה לאחותי… שרוצה להתחתן עם… ואמרו לה שהמספרים של השמות שלהם לא מתאימים, ורציתי לשאול את כבודו מה דעתו על זה?

את מכתבה הכניסה באקראי לכרך כ"ג באגרות קודש בעמ' ע"ב-ע"ג לפניכם קטעים מתוך מכתבו של הרבי שענה להפליא על בקשותיה, אפילו לפי סדר כתיבתן:

ולכתבה בעניין העדר השלימות בשמחה, לפלא שהרי בוודאי ידוע לה ולבעלה שיחיה אשר הביטחון בהשם יתברך בורא עולם ומנהיגו גם עתה הוא מיסודי תורתנו תורת חיים והשם יתברך הוא עצם הטוב ומטבע הטוב להיטיב.
אלא שההנהגה בחיי היום יומיים צריכה להיות מתאימה להוראות תורתנו תורת חיים ובקיום מצותיה עליהם נאמר וחי בהם, שכן נצטווינו על זה ממלך מלכי המלכים הקב"ה.
לכתבה שרוצים הם בעוד ילדים, אלא שישנה שאלה כספית גם זה כנראה בא מתוצאה אשר מדת הביטחון אינה בשלימות, אף שבוודאי אומרים מדי פעם בפעם המקובל ונמסר מדור לדור, אשר השם יתברך הוא הזן את העולם כולו בטובו בחן ובחסד וברחמים, ובפרט שבנדון שלהם על פי מצוה הראשונה בתורה .. עליהם להוליד וכו' ומצות השם ובקשת השם הרי הוא בסגנון חכמינו זיכרונם לברכה אין אני מבקש אלא לפי כוחם.

ובקטע נוסף בעמודים הנ"ל נאמר:

ובכלל בעניני שידוכים צריכים לדייק בעיקר, שתהיה מתאימה למה שכתוב אשה יראת השם היא תתהלל, ואין לנו עסק בסימנים ורמזים וכו' כאותן שכותבם.
אלא ועיקר הצינור והכלי לקבלת ברכת השם היא הנהגה בחיי היום יומיים מתאימה להוראות תורתנו תורת חיים ובקיום מצותיה עליהם נאמר וחי בהם, והוספה בזה, מוסיפה בברכת השם, והרי בעניני טוב וקדושה ככל שלא יהיה המצב גם טוב בזה תמיד יש מקום להוסיף, כיון שקשורים בהקב"ה שהוא אין סופי.

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.