fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

שמחה פורצת גדר

חלפו ימי הפורים ואנו נמצאים בחלקו האחרון של חודש אדר – חודש השמחה!

להגברת השמחה ישנן מעלות רבות. בחסידות נאמר כי שמחה פורצת גדר. בעת שאדם שמח ממלאת אותו שמחתו בכוחות חדשים ומאפשרת לו לפרוץ כל מחסום שעומד בדרכו. משום כך אנו רואים כי כאשר אנשים שרויים בשמחה הם יכולים להתגבר על חולשות שונות שלא היו יכולים להתגבר עליהן בנסיבות רגילות. לכל אחד יש מגבלות ונקודות תורפה המונעות אותו מלהתקדם התקדמות של ממש הרגשת השמחה מאפשרת לו לצאת את גבולות החולשות האלו כי השמחה מגלה ומוציאה החוצה את המימד האמיתי היותר עמוק של מהות האדם זו המהות שאיננה מוגבלת במגבלות האגו שלו.

אנו רואים דוגמאות לכך בהיסטוריה. אחד הדברים שמלכים היו עושים ביום הכתרתם או בחתונה מלכותית היה לחון אסירים. מה הקשר בין חנינה לאסירים לבין חתונה או הכתרה? הרעיון הוא כי אלה הם זמנים שהמלך שרוי בשמחה ולכן המחסומים שנוצרו על ידי התנהגותם של האסירים בעבר אינם קיימים עוד בעיני המלך. נכון שהאסירים עשו משהו בלתי ראוי, אך כאשר יש שמחה באויר לא יכולים להיות שום מכשולים המפריעים לקשר הפנימי שהמלך חש כלפי נתיניו ולכן הוא חונן אותם.

השמחה מולידה כח היא דוחפת אותנו קדימה ונותנת תחושה של יצירתיות וצמיחה אין זה אומר שאנו פשוט נשכח את כל הבעיות ונעמיד פנים שהן אינן קיימות. זה אומר שניתנים לנו כוחות חדשים המאפשרים לנו להתגבר על הבעיות העלולות לעמוד בדרכנו.

קיימים מחקרים המגלים שאפילו בעיות ומחלות פיזיולוגיות קל יותר לרפא על ידי שמחה. הם קוראים לשיטה ריפוי על ידי צחוק. היו אנשים שסבלו ממחלות קשות והטיפולים השונים לא העלו ארוכה וכאשר הכניסו אנשים אלה למצב רוח של שמחה עצומה גילו עד מהרה כי המחלה נעלמה. לגוף יש מנגנון של ריפוי עצמי, אך לעתים קרובות העצבות מפריעה לגוף ומכשילה את פעולתו. השמחה לעומת זה מעוררת כוחות נעלמים ומעניקה לגוף סיכוי להתגבר על החולשה.

את התפישה הזאת ניתן ליישם גם לגבי תיפקודם התקין של המוח והלב. השמחה איננה סתם מעבירה את תשומת הלב שלנו הרחק מבעיותינו היא מעוררת אנרגיה פנימית אינסופית המאפשרת לנו לפרוץ אל מחוץ לבעיות החולשות והמגבלות היא מלהיבה את היצירתיות שלנו ומעניקה לנו כח לחיות חיים מועילים המתקדמים בהתמדה משיא אחד למשנהו (מתוך הספר "שמחה כאתגר").

ימים אלו של סוף חודש השמחה ותחילת חודש ניסן הוא חודש הגאולה יש בהם סגולה מיוחדת לפעול ישועות בקרב הארץ ולהתברך בזיווג הגון, שלום בית, ילדים, בריאות, פרנסה טובה ובכל המצטרך.

נשמח ברצון לעזור לכל המעוניינים לכתוב לרבי, ולראות ניסים ונפלאות במילוי משאלותיכם לטובה. לנוחיותכם טופס למילוי פרטים, ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.

 

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.