fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

שלושה לבבות זעירים

חמש שנים חלפו מאז נישואיהם של רן והילה פיכמן מאלעד. חמש שנים של ציפייה עזה לילדים, במשך שנים אלו הם פנו לגדולי הרופאים, לרבנים שונים, השתמשו בכל הסגולות שהכירו  וללא הועיל.

רן הרגיש כי אינו מוכן להמתין עוד. הוא החליט לנסוע בעצמו לחצר הרבי, לבקש ולהתחנן ולא להרפות, עד שירגיש כי מתקבלות תחינותיו. לקראת חודש תשרי תשס"ב, נסע רן אל הרבי. בשמחת תורה, בעיצומן של הקפות השמחה והריקודים, נטל הגבאי, הרב יהודה הכהן בלסופסקי את ספר-התורה הזעיר האישי של הרבי, ואפשר לקהל האלפים לעבור על פניו לנשקו. לכל אחד שבריר-שנייה מרטיט להצמיד שפתיים אל הקטיפה הלבנבנה של מעיל הספר ולבקש את אשר על לבו. "ביקשתי כי יורשה לי להחזיק לשניות ספורות את הספר של הרבי", משחזר רן.

"אלא שהרב בלסופסקי סירב. הייתי מוכן לתת לו כל הון שבעולם תמורת הזכות, אבל הוא אמר חד-משמעית כי זה לא מקובל. הרגשתי אמרה לי, כי זו הזדמנות-חיים שאסור להחמיץ. אחזתי אפוא בחוזקה בספר-התורה, בעודו בידי הגבאי, וזעקתי מנהמת לבי: 'רבי! באתי אליך במיוחד לקבל ברכה לילדים. רבי, ברך אותי!'… "לאחר מכן, חשתי כאילו נגולה אבן מלבי.

כאשר חזר רן לארץ יצרו קשר עם הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד ברחובות. לאחר ששמע את סיפורם, ביקש מהם הרב רשימה של חמישה הרופאים הטובים ביותר בתחום, ולאחר שחכך במחשבתו בחר בד"ר לב רן.

בפגישה הראשונה אמר רן לרופא: "דוקטור! אנחנו כאן בזכות הרב שלנו, ואתה תהיה שליחו של בורא העולם למימוש הברכה!". פניו של הרופא הרצינו והוא השיב: "אשתדל לעשות כמיטב יכולתי".

הטיפול הראשון נקבע ליום י"א ניסן, יום הולדתו של הרבי. כבר לאחר שבועיים, בבדיקה שנערכה, נפלה עליהם הבשורה המרנינה כרעם ביום בהיר: "אתם עומדים לחבוק פרי-בטן!". רן זרח כפי שלא זרח מעודו, בעוד הילה הייתה המומה והתקשתה לעכל את הדברים.

"ראו", מיהר הרופא למתן את בני הזוג, "זה עדיין לא בטוח. בואו בעוד יומיים".

בבדיקה הנוספת כבר ניתן היה לראות את הנס מבעד למסך האולטרה-סאונד. לא סתם נס. נס כפול ומכופל. שלושה לבבות זעירים, פועמים, נצפו בבירור…

הילה כתבה לרבי על שמחתם שבדרך באמצעות איגרות-קודש (סדרת המכתבים של הרבי). זו לא הייתה הפעם הראשונה שפנתה לרבי בדרך כזו, אך רק הפעם הופיעה בעמוד שחפף למכתבה התייחסות מפורשת להריון. התייחסות זו חיזקה אותה לאורך כל ההריון, גם ברגעים קשים שנולדו בהמשך.

בשלב מתקדם יותר, כתב רן לרבי, שוב על- ידי הכנסת מכתב לכרך 'איגרות-קודש', ומתוך עיון בעמוד שחפף על מכתבו הנתחב הגיע למסקנה, כי מדובר בשלושה בנים. פשוט, המילה "זכר" הופיעה בו שלוש פעמים … (כרך כ, עמוד ריט).

גם הילה כתבה לרבי עוד כמה וכמה פעמים באותה מתכונת, וזכתה שוב ושוב למצוא בעמודים שחפפו למכתביה ברכה מפורשת להריון תקין ולידה קלה במועד. כל מכתב הוסיף להרגיע אותה מההריון הבלתי- שגרתי ולקראת הלידה הצפויה.

בכ"ה מרחשוון תשס"ג, נולדו בשעה טובה ומוצלחת שלושה בנים למשפחת פיכמן. חודשיים לאחר מכן, בכ"ד טבת תשס"ג, הובאו בבריתו של אברהם אבינו, ונקראו שמותיהם בישראל: מנחם-מענדל, לוי- יצחק, מעוז-ישראל.

שמחתם הגדולה הייתה שמחת כל מכריהם. "לא סתם הרגישו המכרים שושבינים", אומרים רן והילה. "דברי הברכה והעידוד שלהם, תמיכתם בנו לאורך כל הדרך, היא שהחזיקה אותנו".

 

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.