fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

ירידה לצורך עליה – פרשת פנחס

ירידה לצורך עליה – פרשת פנחס

בשבת הקרובה נקרא את פרשת פנחס. פרשה זו נסמכת למאורע חמור המתואר בסיום הפרשה הקודמת, פרשת בלק, ובו מסופר על הדרדרות עם ישראל לזנות עם בנות מואב. פנחס, נכדו של אהרן הכהן שהיה אוהב שלום ורודף שלום, הורג את נשיא שבט שמעון שחטא עם המדיינית, ובזכות זאת הקב"ה מבטיח לו שכר גדול: "הנני נותן לו את בריתי שלום".

אך מתוך הירידה הגדולה הזו התפתחה דווקא עליה – הן לעם ישראל, שדווקא לאחר החטא ציווה הקב"ה לפקוד אותם "מפני חביבותם בעיניו", והן לפנחס, שבזכות תושייתו נעשה לכהן.

ירידה צורך עליההירידה שמתהפכת לעליה גדולה באה לידי ביטוי גם בימים אלו, ימי "בין המיצרים" בין י"ז בתמוז לתשעה באב, בהם אבלים אנחנו על מאורעות קשים שאירעו לעם ישראל ובראשם חורבן בתי המקדש. דווקא ימים אלו עתידים להפוך לעתיד לבוא לימי ששון ושמחה, כשהגלות הארוכה והקשה תהפוך לגאולה האמיתית והשלמה.

כל אחד יכול לראות זאת גם בחייו הוא. לעתים החושך גדול, כביכול – אין תקווה. אך דווקא מתוך אמונה בקב"ה רואים במוחש כיצד כל הירידה היתה רק הכנה לעליה הגדולה שבאה בעקבותיה, מתוך החושך בוקע אור והחושך עצמו נהפך לאור.

כמו תמיד נשמח ברצון לעזור לכל המעוניינים לכתוב לרבי, למלא את עצותיו כיצד עליו להפוך את החושך הפרטי של כל אחד ואחד לאור גדול, ולראות ניסים ונפלאות. לנוחיותכם באתר טופס למילוי פרטים, ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.

 

(מעובד מתוך הספר "שולחן שבת" על פי ספר השיחות תשמ"ט, כרך ב')

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.