fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

פדיון נפש במחשבה

פדיון נפש במחשבה

המשפיע הנודע הרב מענדל פוטרפס ישב בתא האפל שבמרתפי בניין האימים של המשטרה הרוסית, נתון לחסדיהם של הקלגסים הקומוניסטים, ברצונם יעשו בו ככל העולה על רוחם. החקירות אל תוך הלילה, מכות הרצח, הריחוק מאחיו החסידים, כל אלה נותנים בו אותותיו ורוחו שפופה. בצר לו הוא מחליט לכתוב לרבי פדיון נפש.

אלא שבתא הצר, מהיכן ישיג נייר ועט לכתיבה? לא איש כר’ מענדל יפול בדרגות העצב והשבירה. הן, רבי יש לו, רבי גדול. ראש בני ישראל הוא, והראש קשור לכל איבר בגוף, כולל גם אותו הקטן, המתענה במרחק של אלפי שנות אור במרתפי הכלא שברוסיה הקומוניסטית.

ר’ מענדל עומד בקרן זווית ורושם פדיון נפש, על נפשו, רוחו ונשמתו. הוא לא רושם בכתב יד גשמי. הוא רושם במחשבתו בתמצית דם נפשו, ומבקש לעורר עליו רחמים רבים ממקור הרחמים.

לא חלפו ימים רבים, ומכתב הגיע מניו-יורק, מקום מושבו של הרבי, ללונדון, אל בני משפחתו של ר’ מענדל, על שם אבי המשפחה, ובו תשובה מהרבי לגבי המכתב והפ”נ שנתקבל. ובני הבית תמהים ומשתוממים: איזה פ”נ? מי שלח פ”נ?

רק כעבור  שנים ארוכות, כשר’ מענדל זכה ויצא מעמק הבכא, קישר בין הדברים, וידע כי הפ”נ אכן הגיע מתמצית מקום החושך אל הרבי שכתב במכתבו: "נתקבל הפ"נ".

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.