fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

נמחץ תחת הטנק!

נמחץ תחת הטנק
באחד מימי שישי הופיעה ידיעה בעיתון: "קצין צה"ל, סגן-משנה יואל ששון מרחובות, נפצע אתמול לפנות בוקר באורח קשה מאוד בהתהפכות טנק שעליו פיקד. שיירת הטנקים עליה היה ממונה סג"מ ששון, נעה בחשכה כמעט מוחלטת. בשלב מסוים טיפס הטנק שלו על תלולית עפר שמתחתיה נפערה תעלה בעומק 3 מטר. בהגיע הטנק לראש התלולית, התערערו לפתע מורדותיה, האדמה הקשה נשברה והטנק התדרדר מטה מטה, נפל לתוך התעלה והתהפך. סגן ששון לא הספיק להיכנס חזרה והוא נמחץ תחת הטנק. הוא פונה במסוק למרכז הרפואי תל השומר, ואושפז בטיפול נמרץ כשמצבו מוגדר קשה אך יציב".

נמחץ תחת הטנק
מספר הרב ברוך הרצל בורוכוב, ראש "מרכז אגרות קודש" :
על הידיעה הקשה לא שמעתי עד יום ראשון בבוקר, כאשר צלצל הטלפון בביתנו. מעבר הקו נשמע קול היסטרי של בחורה אשר נקטע מדי פעם בפעם בהתפרצויות של בכי. "שמי דורית, אני אחותו של סגן משנה יואל ששון… קרה לנו דבר נורא… אחי נמחץ על ידי טנק במשקל 50 טון ונפצע קשה מאוד, מצבו מוגדר כאנוש, אנחנו חייבים רחמי שמים וניסים, אתם חייבים לעזור לנו… אני חייבת לקבל ברכה מהרבי באמצעות אגרות-קודש…"
יש לציין כי דורית היתה כבר בקשר עם אשתי חגית, כמשתתפת בשיעורי חסידות וגם כתבה לרבי באמצעות ה'אגרות קודש'. חגית מיהרה לרשום את פרטי בקשתה בעודה מדברת, ומיד הכניסה את הפתק לאיגרות הקודש. התשובה שהתקבלה הכילה את הברכה "אזכיר על הציון".
"דורית, אל דאגה! יש לכם פה ברכה נהדרת, הרבי מבטיח בשורות טובות!" אמרה חגית. היא המשיכה להרגיע את דורית המבוהלת, והבטיחה להיות עמה בקשר.
דבר ראשון היה צורך לבדוק מידית את המזוזות בבית משפחת ששון. כבר בבדיקת המזוזה הראשונה הבחנתי בפסול מדהים: רגלה של ה"מם", במשפט "למען ירבו ימיכם" הייתה מחוקה! עוד באותו יום הותקנו בביתם מזוזות חדשות, ובנוסף לכך, על פי הצעתי, הונחו ספר חת"ת (ספר המכיל חומש, תהילים ואת ספר התניא) וקופת צדקה ליד מיטתו של סג"מ ששון. המשכנו להתפלל לרפואתו של יואל, בטוחים שמהרה יחול שינוי טוב במצבו.
עבר יום נוסף ויואל פקח את עיניו. כעבור יום או יומיים נוספים, הוא התחיל לדבר וזכרונו חזר אליו. ממש ניסים ונפלאות. באתי לבקרו בבית הרפואה באותו שבוע, וממש לא האמנתי למראה עיני: הבחור ישב במיטתו, רגוע ושלו, מנהל שיחה ערה ועניינית עם בני משפחתו והחברים הסובבים אותו. הוא דיבר לעניין בדיבור מסודר ותקין. הוא נראה רגיל ורגוע, ומלבד כמה סימנים כהים ליד עינו השמאלית, לא ניכר עליו שום רושם מהתאונה הקשה שעבר. קשה היה לי ולסובבים אותי להאמין שהבחור שמולי נמחץ תחת הטנק ששוקל עשרות טונות ! הצגנו את עצמנו והוא קיבלנו בסבר פנים יפות וסיפר כי יש לו בצקת בראש והרופאים חוששים לאיבוד הראיה בעין שמאל ח"ו, מאחר והיא אינה מגיבה לאור.
השינוי המהיר והבלתי אפשרי בדרך הטבע, עודד את כולנו. מסתבר שאצל הקב"ה אין בלתי אפשרי. מובן שסיפרנו למשפחה על התשובות והברכות שהתקבלו עבור יואל באגרות קודש, והם הופתעו לשמוע על כך. רק אז התברר שדורית עדיין לא הספיקה לעדכנם בפנייתה אלינו.
נוכח ההטבה במצב, החליטה דורית לכתוב שוב באגרות קודש ולבקש את ברכת הרבי להטבת מצב העין והבצקת שנוצרה. התשובה התקבלה בכרך כ"א עמ' קי"ח-קי"ט. כאשר הקראתי את התאריך בו נכתבה האיגרת, זינקה דורית ממקומה: "ג' שבט זהו יום הולדתי!" קראה בהתרגשות. בעמודים שנפתחו היו שלושה מכתבים שעסקו ב… רפואה שלמה. חלפו עוד כמה ימים, וכבר ניתן היה להעביר את יואל לבית הבראה צבאי בחיפה. השיפור במצבו היה כה משמעותי, עד כי הרופאים בעצמם ציינו זאת בדו"ח הרפואי שלו.
כעת החליטה האם, חנה-ניקול, לכתוב לרבי בעצמה ולבשר לו על הניסים והנפלאות ועל ההחלטות הטובות שקיבלו. בתגובה למכתבה, התקבלה תשובה בכרך י"ב מתאריך ד' שבט, בה כותב הרבי אודות ההטבה בבריאות בראשו… מובן שגם עניין הבצקת בראש הסתדר במהירות.
(מתוך הספר "הרועה הנאמן")

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.