fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

מתן תורה מביא רפואה לעולם

מתן תורה מביא רפואה לעולם

 

לפניכם מכתב שהגיע אל גב' חגית בורוכוב מ"מרכז אגרות קודש" המדבר בעד עצמו (לא נגענו):

לכבוד חגית בורכוב,

אני מבקשת להישאר בעילום שם, מסיבות מובנות. אני חסידת קרלין תושבת ביתר עלית, ועברתי ניסיון קשה מאוד בחמשת הימים האחרונים. היה זה ביום חמישי כ"ז באייר כאשר ביקרתי אצל רופא המשפחה בקשר לפצע ליד האוזן. תוך כדי בדיקות הוא גילה גוש בבלוטת הלימפה. נשלחתי אפוא לסדרת בדיקות וחזרתי הביתה מודאגת למדי.

באותו יום ביקשתי וקיבלתי את ברכת האדמו"ר מקרלין לרפואה שלימה. בבוקר התעוררתי שוב עם תחושת לב קשה: "מה יהיה איתי ומה יהיה עם בעלי והילדים?!" בבוקר יום שישי הגעתי לרופא כירורג בהר הצופים כדי לקחת ביופסיה. הוא הסביר שמדובר במקום רגיש הסמוך לכלי הדם ועדיף לבצע קודם צילום C.T. כפי שנהוג במקרים דומים. לא ייפלא אפוא שהשבת הייתה עמוסת רגשות קשים על אף שניסיתי להתעודד ולהתחזק, המועקה הייתה קשה.

ביום ראשון בבוקר היה לי תור לבדיקת ממוגרפיה. הייתי לחוצה מאוד. גם משום העובדה שאמי ז"ל נפטרה בגיל צעיר מהמחלה, והנושא נגע ללבי. כיוון שתוצאות הבדיקה מגיעות רק לאחר שבוע, הייתי שרויה במתח רב במשך כל אותו שבוע. באחד הימים קבלתי טלפון מהמרפאה כי עוד היום, בשעות אחר הצהריים, עלי להגיע לבדיקה נוספת בהר הצופים. שוב הדאגות גברו ועמם הלחץ בחזה, שהלך וגבר. ככל שניסיתי להתגבר, כן היאוש איים למוטט אותי. במיוחד חשבתי על ילדיי הקטנים, בשום אופן לא הייתי מוכנה שהם יחוו את היתמות אותה חשתי אני בגיל כה צעיר. נזקקתי לעידוד ותמיכה מיידים עוד לפני הבדיקה…

לפני שיצאתי לדרך עליתי לביתה של חברה חב"דניקית. היא סיפרה לי שגם היא עברה ניסיון דומה, כתבה לרבי באמצעות ה"אגרות קודש" ונושעה. החלטתי גם כן לכתוב. עשיתי את ההכנות הדרושות לפני הכתיבה, ולאחר מכן כתבתי מכתב ארוך ובו גוללתי את גודל הצרה. בסיום פתחתי את הספר וקראתי את התשובה, אך לא ממש הבנתי את תוכנה .

בעקבות הפניית שכנתי, יצרתי איתך קשר, חגית היקרה, ואת אמרת לי שיש להכין "כלי' כדי להיות ראויים לקבל את הברכה. ה'כלי' הוא בדמות קבלת החלטות טובות. אכן, קיבלתי על עצמי כמה קבלות חשובות. לאחר מכן הקראת לי את תשובת הרבי מתוך "אגרות הקודש", שם הרבי מציין את העובדה שנמצאים בסמיכות לחג השבועות, וכי הוא, הרבי, יתפלל עלי בעת רצון על הציון של כבוד קדושת חמיו אדמו"ר. הרבי הוסיף וציין את דברי חכמינו זכרונם לברכה, שמתן תורה הביא רפואה לעולם!

בנוסף לקבלות שקבלתי על עצמי, מסר בעלי את מזוזות הבית ואת התפילין לבדיקה, ותיקנו את הטעון תיקון.

פניתי לבדיקת C.T. שתוצאותיה לא היו חד-משמעיות. נשלחתי אפוא לבצע בדיקות נוספות. בינתיים הגיעו תוצאות הממוגרפיה מוקדם יותר מהזמן שנקבע לנו מראש, והתוצאות היו משמחות! אין לך מושג איזה הקלה חשתי למראה הבדיקות הטובות. פתאום חשתי שאני בידיים טובות, שיש רבי שדואג וחושב עלי ומליץ עלי טוב בפני ריבונו של עולם. הידיעה הזו נסכה בי רוגע עמוק ובטחון שהכל יסתדר על הצד היותר טוב.

ביום שלישי בבוקר שוב ביצעו C.T. ממוקד על הצוואר וכן צילומים נוספים. הרופא שעיין בבדיקות הודיע כי מדובר בעצם שבולטת קצת ממקומה, והיא במצב זה מאז הלידה. הוא הוסיף כי כמו שחייתי עם מיקומה של העצם עד היום, אוכל לחיות עם זה עד מאה ועשרים! לבשורה טובה יותר מזו לא יכולתי לאחל לעצמי! הרגשתי צורך לשבת ולכתוב לך ולהודות לך על שהיית שליחה טובה ונאמנה.

ממך חגית, למדתי להסתכל על העולם בצורה חיובית ולהתפלל להשם הגומל לחייבים טובות. בברכה שמשיח יבוא במהרה.

(פורסם לראשונה בספר רועה נאמן)

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.