fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

מענה הרבי בזמן החיפושים אחרי הנעדר

מענה הרבי בזמן החיפושים אחרי הנעדר

אווירת דריכות ליוותה בימים האחרונים את יחידות החילוץ באזור ים המלח. חמישה בחורי ישיבה יצאו לטיול בנחל אוג ביום רביעי האחרון ואיבדו את דרכם. ארבעה בחורים אותרו לפני שעות החשכה, אולם למצוא את הבחור האחרון, ישראל כהן – קצרה ידם מלהושיע.

החששות הלכו וגברו ככל שהשעות נקפו. 15 שעות ללא מים, בנחל בו המצוקים תלולים וכל פסיעה יכולה להוביל את המטייל לתהום. יחידות החילוץ הגבירו את כוחותיהם, אליהם הצטרפו חיילי צה"ל. פצצות תאורה האירו את שמי הלילה באזור צפון ים המלח, ללא הועיל.

הרב ישראל שלום שנעבאלג מספר: "ביום רביעי בלילה התקשר אלי בבהילות ד', המגיע אלי בקביעות לשבתות לשיעורים. הוא מספר אודות חברו ישראל שאף הוא היה בשיעור בשבת בביתי. החבר יצא לטייל עם מספר חברים בנחל אוג, ואיבד את דרכו. חבריו אותרו לאחר שעות ארוכות במצב של התייבשות ותשישות. ד' חשש מאד לחיי חברו, שייתכן שמתנדנד בין החיים והמוות.

הוא פנה אלי וביקש ברכה ועצה מהרבי באמצעות אגרות הקודש, כשהוא ממתין בדריכות לתשובת הרבי."

"מיד התיישבתי", מספר הרב שנעבאלג, "לכתוב את מכתב הבקשה לישועה וברכה. קיבלתי על עצמי החלטות טובה במתן צדקה למוסדות חב"ד, מתוך תקווה שכך הברכה תחול בבואי לקבל את תשובת הרבי.

מתוך כרכי אגרות הקודש הכניס הרב שנעבאלג את הפנייה לכרך ד' בעמוד רצ"ב. באגרת א'יט הנמצאת בעמוד זה כותב הרבי לאדם החושש לבריאותו:

"אין זה אלא דמיונות בלבד… הקב"ה אומר, בחנוני נא בזאת – במצות צדקה, שבאם רק יתנו צדקה, אזי והריקותי לכם ברכה… אקוה אשר בעתיד הקרוב יודיעני מהטבת מצבו בגשמיות… המחכה לבשורות טובות".

הרב שנעבאלג היה בהתפעלות עצומה. "הרבי כותב שהחששות לחיי ישראל אינם אלא דמיונות בלבד, הוא בריא ושלם! זכות הצדקה שנתתי, כפי שכותב הרבי, בוודאי תפעל את פעולתה. ובעזרת השם, אם הרבי כותב כי בעתיד הקרוב נבשר על הטבת המצב, כך יהיה".

עוד באותו בוקר נמצא ישראל כהן תשוש, אך בריא ושלם, על ידי יחידת החילוץ מגילות. "אני מודה לריבונו של עולם", אמר עם איתורו.

(מתוך אתר האינטרנט "חב"ד אינפו")

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.