fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

כשתינוקת בת שנתיים נאבקת על חייה

כשתינוקת בת שנתיים נאבקת על חייה

 

לקראת ראש השנה האחרון ירדה משפחת צ. לאילת. שם, בעיר הנופש והקיט חשבו בני המשפחה לחגוג את החג עם בני משפחתם. הם לא תיארו לעצמם את התהפוכות והנפלאות שהם עתידים לחוות בתוך כמה ימים.

מספרת גב' אתי, אם המשפחה:

"הגענו לביתם של בני משפחתנו. התכוננו לימים של רוגע ושלווה, חגיגה משותפת של כניסת השנה החדשה. שמחנו להיזכר עד כמה יפה הבית, דירת קרקע עם חצר יפה. התרווחנו על הספות, או – קצת סוף סוף זמן לנשום!

לא הבחנו שלינוי, ביתנו בת השנתיים, יצאה לשחק בחצר בחוץ. עד אז לא ידענו על קיום הבריכה בחצר. הזמן עבר ואנו התחלנו למקם את חפצינו לקראת כניסת החג.

לא עבר זמן רב עד שבננו לקח כוס מים ועמד לשתות ליד החלון. "אבא, אמא! לינוי בבריכה!", הוא פרץ לפתע בצעקות רמות. רצנו אל החלון ועינינו חשכו. ביתנו הקטנה צפה לה בבריכה כשראשה בתוך המים…

זינקנו החוצה בבהילות ושלפנו את לינוי מהמים. נשמתנו כמעט נעתקה אל מול המראה שראינו… לינוי היתה במצב של כיחלון, ללא דופק ורוח חיים. התחלנו מיד בפעולות החייאה, מקווים ומתפללים לנס.

צוות מד"א הגיע בזריזות פינה אותה בניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי "יוספטל" באילת. לאחר הבחנה ראשונית ולאור חומרת מצבה, לינוי הוטסה, מורדמת ומונשמת, למרכז הרפואי "סורוקה" בבאר שבע.

קשה לתאר את הטלטלה ואת התחושות הקשות שאפפו אותנו. שעות בודדות ביותר חלפו מהרוגע והשלווה המיוחלים אל מאבק אמיתי על חייה של ביתנו הקטנה. במקום לחגוג ולהסב יחד סביב שולחן החג, אנחנו צמודים לפתחה של מחלקת טיפול נמרץ, בתפילה מתמדת לשלומה של לינוי – רק בת שנתיים, וכבר מפרפרת בין העולם הזה לעולם הבא…

אחת מקרובות משפחתנו ששמעה על מצבה של לינוי שלחה עם יציאת החג הודעת סמס דחופה לגב' חגית בורוכוב מ"מרכז אגרות קודש" ".

חגית ממשיכה ומספרת:

"קיבלתי את ההודעה הדחופה, תינוקת בת שנתיים נאבקת על חייה. בוודאי שלא אמרתי נואש, ברוך השם יש לנו כתובת לפנות אליה ולבקש עצה ותושיה! מיד ישבתי במוצאי השבת, וכתבתי לרבי דרך 'אגרות הקודש' בבקשה לרפואה שלמה.

תשובתו של הרבי היתה מדויקת. בכרך ז' אגרת ב'רמא כותב הרבי:

"כשאהיה על הציון הקדוש של כ"ק אדמו"ר הקודם זצ"ל אזכירו לרפואה קרובה, וצריך להתחזק בבטחונו בהשי"ת הרופא כל בשר ומפליא לעשות שיחזק את בריאותו, והוא וזוגתו שיחיו יגדלו את ילדיהם שיחיו לתורה ולחופה ולמעשים טובים מתוך בריאות והרחבת הדעת.

אלא שצריכים הם לחזק את ההתקשרות בהרופא כל בשר ומפליא לעשות על ידי אורח חיים מתאים לרצונו יתברך, אשר זהו גם כן דרך חיים המביא אושר גשמי ורוחני, ולהיות חזקים בהחלטתם לגדל את ילדיהם בדרך התורה ומעשים טובים… "

עדכנתי את קרובת המשפחה בברכה הנפלאה של הרבי, ובהדרכתו להורים מה עליהם לעשות כדי לזכות בברכת השם. היא ביקשה שאשוחח עם האם, גב' אתי.

למחרת שוחחתי עם האם והעברתי את תוכן אגרת הקודש. הסתבר שכבר אתמול במוצאי שבת היו התפתחויות טובות… לינוי התעוררה והחלה ללכת כרגיל.

כשהם מרוגשים מההתפתחויות הטובות, הדרכתי את ההורים כעצת הרבי לבדוק את התפילין והמזוזות. הסתבר שאכן היו חסרות כמה מזוזות בביתם. כמו כן רכשנו עבור לינוי אות בספר התורה של ילדי ישראל. הם קיבלו על עצמם להתחזק בנושאי השבת ובטהרת המשפחה, ולחזק בהם את סביבתם".

לא עברו כמה ימים ומצבה של לינוי חזר לשגרה. כאילו לא היה דבר, כאילו לא ימים קריטיים לחייה כשהיא מורדמת ומונשמת, חזרה לינוי לשחק ולצחוק כמו כל ילדה בת שנתיים. בתוך שבוע זכתה המשפחה לערוך סעודת הודיה לה' על ההצלה הנסית, כברכתו של הרבי.

 

לכתיבה לרבי באגרות קודש לחץ כאן

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.