fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

כנראה מגזימים הרגיע הרבי

"כנראה מגזימים…", הרגיע הרבי.

 

כנראה מגזימים

מספר ר' י. ליבוביץ מהעיר מיאמי בארה"ב:

כידוע מיאמי ביץ' נמצאת שוכנת במפרץ בין האוקיינוס מזה לבין הים הקריבי מזה, וכאשר פורצת סופה עולים שני הימים משני צדי העיר ושוטפים אותה בזרמי מים עזים.

לפני מספר שנים החלה לנוע סופת הוריקאן עזה, ומהשירות המטאורולוגי נמסר, כי קיימת סבירות גבוהה, שהסופה תגיע גם אלינו. כעבור 24 שעות התחלנו לחוש את הסימנים המבשרים את בואה של הסופה. רוחות עזות נשבו במהירות וקול יללת הרוחות המאיימות הלך וגבר משעה לשעה.

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי ההוריקאן הנוכחי הוא יותר קשה מאלו שאירעו בעבר, וכי ההרס שהוא ישאיר אחריו בעיר יהיה נורא. הגיעו ידיעות כי הסופה כבר חלפה על פני הרפובליקה הדומיניקאנית ויותר מ-1000 אנשים נספו שם.

במוצאי שבת הודיעו כי קרוב לוודאי שהסופה תגיע בימים הקרובים לעיר והוכרז בעיר על מצב חרום, ואנשים החלו כבר לעשות פעולות כדי הציל את רכושם.

ביום ראשון בבוקר טילפנתי למזכירו של הרבי וביקשתי ממני שיבקש מהרבי ברכה שנינצל מהסופה. במיאמי ביץ' מתגוררים חסידי חב"ד ויש גם מוסדות תורה רבים. רק סיימתי את שיחת הטלפון וכבר הודיעו ברדיו כי כל התושבים המתגוררים באיזור שלנו חייבים לעזוב מיד את המקום וכי סכנה גדולה נשקפת למי שישאר שם, הואיל וההוריקאן נע הישר לעבר מקום זה.

כשהגענו למקום מבטחים, שוב טלפנתי למזכירו של הרבי, כדי לשאול אם יש תשובה, ואכן הרבי אמר בתשובה לבקשתי: "כנראה מגזימים". כשהמזכיר אמר לרבי שחסידי חב"ד בעיר פוחדים וחוששים, הוריד הרבי את ידו בתנועות ביטול.

מיד דאגתי להודיע לחסידים המקומיים את תוכן התשובה. אלה מביניהם שלא עזבו את ביתם נשארו שם בבטחון מוחלט, שהסכנה לא תגיע אליהם. גם אנשים רבים לא מחסידי חב"ד ששמעו על כך נרגעו ושמחו, ורבים הביעו פליאה כיצד אומר הרבי שזו הגזמה, בשעה שהוא אינו נמצא במקום, ואילו החזאים המומחים קובעים בוודאות בי הסופה תגיע לעיר.

במשך כל היום היו האנשים צמודים למקלטי הרדיו והאזינו לחדשות. לפנות ערב כבר נאמר כי כעת אין עוד שום אפשרות שהסופה תעקוף את העיר, וכי באמצע הלילה היא בודאי תגיע אליה. בחרדה רבה שכבו האנשים לישון, אך כמובן לא יכלו להרדם. הכל ציפו לבואה של הסופה.

וראה זה פלא, במשך הלילה אמנם גשם עז ניתך ארצה מלווה ברעמים וברקים, אך לא היתה זו הסופה. עבר הלילה והגיע הבוקר, ואז התברר כי הסופה אכן הגיעה לקירבת העיר, אולם אז נטתה באורח בלתי מובן כלל הצידה ולא פגעה בעיר.

בינתיים פשטה בעיר השמועה על תשובתו של הרבי והכל התפלאו כיצד ידע זאת הרבי. אך אנו חסידי חב"ד ידענו שהרבי לא רק ראה את נס ההצלה אלא גם פעל אותו בברכותיו ובתפילתו.

(שבועון "כפר חבד")

 

לכתוב לרבי באגרות קודש בכל בקשה כגון – פרנסה, זיווג, בריאות ניתן לפנות בטופס הזה ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

 

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.