fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

גם אתה יכול להאיר

גם אתה יכול להאיר.

במעשה הדלקת הנרות בבית המקדש רמזים גדולים לתכלית חייו של היהודי.

כשם שאהרן הכהן הדליק את מנורת המקדש, כך הקב"ה מדליק את הניצוץ בנשמה, "נר ה' – נשמת אדם", ונותן לה את הכוחות להתמודדויות הרבות בעולמנו. הקב"ה מוסיף ועומד לימיננו, תומך בנו ומוסיף להדליק את ניצוץ הנשמה, כפירושו של רש"י, "עד שתהא השלהבת עולה מאליה". כוונת הקב"ה היא שניקח את הכוחות שהוא נותן לנו, ונהיה אנחנו בבחינת "נרות להאיר". ניטען באמונה, ברצון אישי ובכוחות עצמיים, להאיר את העולם באור היהדות, השמחה והאמונה.

אז האם הקב"ה מאמין בנו שאנחנו, במצבנו הנוכחי ועם כל מה שעברנו, יכולים להאיר, להרים ולהעצים את חיינו וחיי הסובבים אותנו?

התשובה היא: "בהחלט כן! אבל.."גם אתה יכול להאיר

נוכל ללמוד זאת משתי הלכות נוספות לגבי הדלקת נרות המנורה בבית המקדש: הדלקת הנרות אינה חייבת להתבצע על ידי הכהן הגדול. את המנורה הקדושה יכול להדליק יהודי פשוט. כך, כל יהודי יכול להאיר. הקב"ה נוטע בנפשו של כל אחד די כוחות נפש כדי להאיר את חייו ואת סביבתו. עליו רק להאמין בכך.

אולם, הטבת הנרות שהיא הכנת השמן והפתילות להדלקת הנרות, חייבת להתבצע על ידי הכהן. משמעות הדבר הינה, שאמנם כל אחד יכול להאיר את סביבתו, אבל את חומרי ההדלקה, את הדרך בה יש להאיר את חייו של יהודי – קובע הכהן. לכהן אין נחלה בארץ ישראל, הוא אינו שייך לחומריות העולם, אלא "ה' הוא נחלתו". זהו למעשה הצדיק הדבוק בבורא, ומתוקף כך יכול להכין את האמצעים להדלקת נשמתו של כל יהודי. כל אחד יכול להאיר, אולם את הדרך לכך – קובע הכהן, הצדיק. כאשר יהודי מאיר בדרך אותה קבע הצדיק, יכול הוא להיות סמוך ובטוח שהוא הולך בדרך ישרה ורצויה.

הבה ננצל ימים נפלאים אלו, בהם אנו מקבלים כוחות להאיר את חיינו. נכתוב לרבי, הקברניט המנווט את הספינה, שמתוקף דבקותו בבורא יודע מהי דרך הישר עבור כל אחד מאיתנו. יישום עצותיו של הרבי מ'אגרות הקודש', יוליכנו בדרך האמונה והשמחה, בה נוכל להאיר את חיינו וחיי הסובבים אותנו.

לנוחיותכם באתר טופס למילוי פרטים, כתבו לנו, ונשמח ליצור אתכם קשר בהקדם.

(מעובד עפ"י "ליקוטי שיחות" כרך ב', "תורת מנחם – התוועדויות" התש"נ, כרך ג')

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.