fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

כשהרבי מבקש טובה אישית

"הטובות האישיות" של הרבי

 

ראש ממשלת ישראל המנוח, מר מנחם בגין ז"ל, נפגש עם הרבי מספר פעמים עוד לפני שנבחר לראשות הממשלה. בסיום אחת הפגישות שאל אותו הרבי: "האם תוכל לעשות משהו עבורי?"

"בוודאי!", השיב מר בגין בהתלהבות.

הרבי סיפר לו שקיבל מכתב מהורים לנערה המתגוררים בצרפת, בו הם כותבים לו שביתם רוצה להנשא לגוי, והם לא הצליחו לשכנע אותה לשנות את רצונה. הרבי טען כי אם ידבר איתה אדם בעל שם כמו מר בגין, במיוחד שהוא דובר צרפתית, מהימים בהם ברח מהארץ ושהה בצרפת, הוא יוכל להשפיע עליה.

הרבי מסר לו את הכתובת והטלפון של הנערה, ואף עמד על כך שברצונו לשלם את דמי הוצאות חניית הביניים. מר בגין אכן נפגש איתה והצליח למנוע ממנה מלהנשא לגוי. בסופו של דבר הקימה הנערה משפחה יהודית למופת המתגוררת בירושלים.

כשהיה מזכיר את הסיפור בתור ראש ממשלה, נהג מר בגין לציין את התפעלותו על אותה "טובה אישית" שביקש ממנו הרבי…

טובה אישית לרבי

 

אישי ציבור וממשל נהגו להיפגש עם הרבי ולשאול בעצתו. אודות אחת מהפגישות הללו מספר הסנטור האמריקני פטריק מויניהאן: ״במהלך הריצה שלי לסנאט נהגתי להגיע לחלוקת דולרים של הרבי מידי יום ראשון, להתייעץ ולהתברך להצלחת הקמפיין. תמיד הרבי קלע אל חוט השערה בעצותיו החכמות וברך אותי במאור פנים. לאחר שניצחתי בבחירות ונבחרתי לסנאט הגעתי שוב אלי הרבי, הפעם כסנאטור.לקראת סוף הפגישה הרבי שאל אם יוכל לבקש ממני טובה.״

"הנה זה מגיע", חשבתי לעצמי , "הרבי ייעץ לי ובירך אותי במהלך כל הקמפיין, כעת כאשר נבחרתי לסנאט הרבי דורש תשלום עבור העצות והזמן שהקדיש לי. ידוע שלרבי מוסדות רבים פזורים ברחבי אמריקה, הוא בוודאי רוצה תמיכה בהם…".

כמובן שעניתי בחיוב, ואז הרבי ביקש: "יש קהילה גדולה בניו יורק המתגוררת בצ'יינה טאון (Chinatown). האנשים האלו שקטים, סגורים, עמלים קשה ושומרים על החוק. אולם בגלל שהם בטבעם מופנמים וסגורים, לא תמיד שמים לב אליהם. הייתי מציע שבתור הסנטור של ניו יורק, תדאג יותר לצרכים שלהם.״

"הייתי המום", ממשיך הסנטור "לרבי יש קהילה של אלפי חסידים בעיר ניו יורק ומוסדות בכל רחבי ארצות הברית, והוא היה יכול לבקש ממני לסייע להם בקידום תכניות ממשלתיות לטובתם. אני במעמדי הייתי יכול להפנות אליהם תקציבים גדולים שיעזרו להתפתחותם. אבל הרבי לא ביקש ממני כאלו דברים. הוא דאג לסינים בצ'יינה טאון. אני לא חושב שהוא ביקר שם אי פעם, ואני משוכנע שרוב התושבים שם בכלל לא שמעו עליו. אבל לרבי היה איכפת מהם והוא דאג להם…״

 

טובה אישית לרבי
הסנטור דניאל פטריק מויניהאן

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.