fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

ימי חג השבועות – סגולה לרפואה

ימי חג השבועות – סגולה לרפואה

 

בימים אלו אנו מתכוננים לקראת חג השבועות, חג מתן תורה הקרב ובא.

ובכן, הוויכוחים והמחלוקות בין יהודים אינם המצאה ייחודית של ימינו. מאז ומתמיד ידענו להביע דעות שונות, כל אחד על פי אופיו הייחודי, כפתגם הידוע – "שני יהודים, שלוש דעות". אך פעם אחת בלבד בהיסטוריה, זכה עם ישראל לתמימות דעים, לאחדות מלאה:

"ויחן שם ישראל נגד ההר", מתארת התורה את הימים בהם אנו נמצאים כעת, ימי תחילת חודש סיוון, לפני 3,330 שנה. חודש וחצי בלבד לאחר היציאה ממצרים, יצאו עם ישראל ממעמד של עבדים, ועתה ניצבו נרגשים לקראת המעמד הגדול – מתן התורה. התורה כותבת בלשון יחיד "ויחן שם ישראל", אומרים פרשני התורה, מלמד שהיו כולם "כאיש  אחד בלב אחד".

כאשר ראה הבורא את האחדות הנפלאה ששרתה בקרב ישראל, החליט להעניק להם את התורה.

ימי חג השבועות - סגולה לרפואה
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

ואולם, בעיה קטנה נותרה: חולים רבים נותרו בעם ישראל באותו מעמד. שנות השעבוד הקשות במצרים, בהן עבדו בטיט ובלבנים, נתנו את אותותיהן בגופם של ישראל. האחד היה קטוע רגל, השני קטוע יד, אישה שאינה רואה וילד  שאינו שומע.

כיוון שהגיעו כולם מאוחדים כך לפני הר סיני, אמר אז הקב"ה: "אין זה כבודה של התורה שאתן אותה לבעלי מומים". רמז הבורא למלאכים, ומיד ירדו אלו משמי רום וריפאו את ישראל. החירשים החלו לשמוע, העיוורים ראו, מקוטעי היד והרגל עטו בשר וקיבלו את אבריהם מחדש.

כך יכולים היו ישראל לומר להתייצב ולומר: "נעשה ונשמע", מאוחדים, בריאים ושלמים.

 

חכמינו זיכרונם לברכה מלמדים אותנו, שאם אנו חיים את התורה באמת גם בימינו אנו, בהם אנו לא רואים את התגלות האלוקים על הר סיני, הרי כל הברכות וההשפעה האלוקית שהיתה אז יכולה להתרחש עבורנו אף היום.

ומכאן, ימים אלו, ימי חג השבועות, ימים מסוגלים הם לבריאות ולרפואה שלמה. הקב"ה רוצה אף יותר מאיתנו, שנשוב ונקבל את התורה כשאנו בריאים ושלמים.

ננצל עת רצון זו. נכתוב לרבי, ראש בני ישראל הרואה למרחוק, כמו משה רבנו שעלה למרומי הר סיני, וכמוהו אומר לנו את דבר הבורא. נכתוב את אשר על ליבנו לגבי בריאות ורפואה שלמה בפרט, ולגבי כל נושא אחר. יישום עצתו הקדושה של הרבי ב'אגרות הקודש', בוודאי ייתן לנו את את עזרת הקב"ה להגשים את משאלות ליבנו בזיווג הגון, פרנסה ובריאות שלמה, ומתוך כך נזכה לקבל את התורה בשמחה ובפנימיות.

(על פי המדרש)

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.