fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

ט"ו באב – עת החתונות ושלום-הבית

ט"ו באב – עת החתונות ושלום-הבית


זה עתה יצאנו מימי 'בין המיצרים', ימים בהם אנו אבלים על חורבן ירושלים ועל גלות ישראל מארצו. שיא ימי האבלות, יום תשעה באב, מתהפך במעבר חד לט"ו באב, עליו נאמר במשנה "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים".

הגמרא מוסיפה ומספרת על אירועים היסטוריים שאירעו בט"ו באב. אחד מהם אירע לפני 3,290 שנים, ביום זה פסקו למות מתי המדבר.

בעקבות תלונותיהם של בני ישראל על הקב"ה ועל ארץ ישראל בחטא המרגלים, גזר הקב"ה שבני אותו דור לא יכנסו לארץ. כמה אלפים מתו מהם מדי שנה ביום בו בכו את אותה "בכיית חינם", יום תשעה באב.

בשנת הארבעים לשהותם במדבר, חפרו האלפים האחרונים מאותו דור את קבריהם ונכנסו לתוכם. ואולם בשעות הבוקר, הם התעוררו משנתם וראו שלא מתו כמדי שנה בשנה. הם חשבו שמא שגו בחשבון הימים, ולכן גם בלילות העוקבים נכנסו לקברותיהם, ושוב קמו מדי בוקר. רק כאשר הגיע ט"ו באב הם הבינו שהקב"ה סלח להם על חטאם, ועשו אותו יום טוב.

הרבי מלמד אותנו להסתכל על כל מאורע באופטימיות תמידית. הירידה והחורבן של תשעה באב, היו רק שלב בדרך שמקרבת אותנו אל הגאולה השלמה ובניית בית המקדש השלישי שלא ייחרב עוד. חטא דור המדבר היה רק ירידה זמנית, כדי שבני ישראל ילכו בשממת המדבר ויראו את ההשגחה האלוקית מובילה אותם יד ביד, והוא רק שלב בדרך לעליה הגדולה, כיבוש ארץ ישראל.

ט"ו באב

יום ט"ו באב הוא יום שעליו נאמר "בנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים…", עת החתונות והשמחות. ניסיון הרווקות ושלום הבית הוא אחד מהאתגרים המשמעותיים בדורנו. רבים מחפשים את שאהבה ליבם שנים ארוכות, וגם לנשואים ידוע כי שלמות ושלום הבית מצריכים עבודה מתמדת.

אף כאן הרבי מלמד אותנו, שהלקח מסיפורי התורה רלוונטי עבורנו היום יותר מתמיד: שנות הרווקות והאתגרים בשלמות הבית הינן רק שלב זמני עד לעליה הגדולה שתגיע, בעזרת השם, לכל אחד בחייו הפרטיים. מתוך אופטימיות ואמונה חזקה בבורא עולם, יזכה כל אחד לחוות את שמחתו הפרטית ולהגיע אל המנוחה והנחלה.

נוכל לכתוב לרבי ולבקש את ברכתו ועצתו על הדרך הרצויה כדי להחיש את השמחה הפרטית שלנו. נשמח ברצון לעזור לכל המעוניינים לכתוב לרבי ולמלא את עצותיו. לנוחיותכם באתר טופס למילוי פרטים, ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.