fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

התעקשות של ילד

מספרת הרבנית לוין מירושלים:

בל"ג בעומר תש"נ (1990) בני הקטן הגיע לגיל שלוש שנים מספר ימים לפני ל"ג בעומר כך שמנהג התספורת הראשונה נדחה ליום ל"ג בעומר עצמו כנחוג. החלטנו לחגוג את אירוע גזיזת השערות והנחת הפאות אצל רשב"י במירון. להפתעתנו התעקש בני שרגי בן השש רצה להשתתף בתהלוכת ל"ג בעומר של חב"ד בירושלים. התברר שבבי"ס בו למד דיברו הילדים על כך שבסיום התהלוכה אמורה להתקיים הגרלה על כרטיס טיסה לרבי והוא היה בטוח שיזכה בכרטיס. לא הועילו כל טענותינו בדבר סיכוייו הקלושים. כל המשפחה נסעה למירון והוא נשאר בירושלים.

כאשר שבנו לירושלים הפקקים בשכונת גאולה שימשו אלף עדים לכך שהתהלוכה טרם הסתיימה. ממירון נסענו היישר לחנותו של הספר בשכונת גאולה. כאשר הגענו לספר שמענו את קולו של המנחה הנודע הרב נפתלי רוט בוקע מהרמקולים ומכריז כי הזוכה בגורל הוא .. שרגי לוין. צעירי חב"ד ברגישותם הבינו כי שרגי בן השש לא יכול לטוס לניו יורק לבדו, ולכן רכשו עוד שני כרטיסים נוספים עבורנו ההורים.

שהינו בשכונת הרבי כחודש ימים. מדי יום הגענו אל 770 עם שרגי. השתתפנו בתפילות עם הרבי ובהתוועדויות. בחלוקת הדולרים הראשונה הציג אותנו המזכיר הרב גרונר לפני הרבי בהצביעו על שרגי כזוכה בגורל מהתהלוכה הגדולה בירושלים. הרבי הביט על שרגי בחיוך ושאלו: באיזו ברכה אתה חפץ? שרגי השיב: "רצוני לדעת ללמוד". הרבי ענה: "אמן!", כשחיוך רחב על פניו ברכו: שיהיה למדן גדול.  

באחת הפעמים אזרתי אומץ וביקשתי שתהיה לנו פרנסה בהרחבה ונוכל לחתן את הילדים לתורה לחופה ולמעשים טובים. הרבי בירך אותי ואמר פעמיים: "מתוך הרחבה, מתוך הרחבה".

יש לנו משפחה גדולה ובאותו זמן התגוררנו בדירה קטנה ולא ראינו כל מוצא כיצד לצאת מן המיצר. זמן קצר לאחר שחזרנו לירושלים, ירדתי מהבית לקנות מצרכים שונים בחנות המכולת הסמוכה. בחנות ניגשה אליי אישה אחת ושאלה אותי במבטא אנגלי כבד אם ידוע לי על מישהו באזור, שמעוניין למכור את הדירה שלו. הרהרתי מעט בדבר. חשבתי לעצמי שאולי זו הדרך להתממשות ברכת הרבי. הזמנתי אותה לבוא עמי לביתנו. כאשר הגענו לבית, היא עשתה בו סיבוב קצר, ותיכף אמרה: אני רוצה לקנות את הבית. באותה שעה לא עמד הדבר כלל על הפרק, ולא ידעתי כיצד להגיב. האישה, שלאחר מכן התברר שהיא  אישה עשירה מאוד, הבחינה בהיסוסי  והסבירה שהיא זקוקה לדירה עבור אחד מילדיה, ומאחר שהשבוע היא חוזרת ללונדון, חשוב לה מאד לסיים מיד את רכישת הדירה, והיא מוכנה לשלם הרבה מעבר לשווי הסכום הריאלי של הדירה. סוף דבר. הגברת המכובדת התייצבה למחרת בביתנו עם הרבה כסף מזומן. היא רכשה את הבית ביותר מפי שניים מערכו הריאלי.

חוץ מהסכום הגדול ששילמה על הדירה היא אפשרה לנו להישאר בדירה משך זמן רב לאחר מכן. זכינו לראות בפשטות בהתגשמותה הנפלאה של ברכת הרבי. הצלחנו לרכוש דירה גדולה ורחבה המתאימה לצורכנו במחיר נמוך במיוחד, כך שעור נשאר ברשותנו עודף רב. הניסים המשיכו עוד הלאה להתגלגל וברוך השם חיתנו את כל הילרים בשעה טובה בלי להזדקק להלוואות בכלל.

מאז הביקור אצל הרבי אני משתתפת קבועה בשיעורי חסידות רבים ובהתוועדויות וממשיכה להנות מברכותיו ועצותיו של הרבי באמצעות ספרי אגרות הקודש.

(מתוך "ימים טובים עם הרבי")

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.