fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

המלך בשדה – חודש אלול

המלך בשדה – חודש אלול – זמן יקר שחבל להחמיץ

אדמו"ר הזקן, מייסד חסידות חב"ד, ממשיל את ימי חודש אלול לימים שהמלך יוצא אל השדה. כשהמלך נמצא בהיכל מלכותו אין המוני העם יכולים להיכנס אליו ולדבר עמו, רק יחידי-סגולה זוכים להיכנס אל המלך.

אבל כשהמלך יוצא מעיר הבירה אל השדה, אל העם, יכול ורשאי כל אדם לגשת אליו ולשוחח עמו. המלך, מצידו, מקבל את כל הבאים בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם. בחודש אלול אלוקים הוא בבחינת מלך היוצא אל השדה.

כל השנה כולה אין זה פשוט כל-כך להגיע אליו. אדם הרוצה להתקרב אל האלוקים צריך לעסוק הרבה בתורה ובתפילה, ורק אם הוא מגיע למדרגה רוחנית גבוהה, הוא זוכה להתקרב מעט אליו. כמו המלך הנמצא בארמון, אשר לא כל אדם יכול להגיע אליו. אבל בחודש אלול האלוקים יוצא אל ה'שדה', הוא יוצא אל העם. הוא מסיר את כל המחיצות וההגבלות ומאפשר לכל מי שרק רוצה בכך לגשת אליו, להתקרב אליו, לדבוק בו. והוא מקבל את כל הבאים בסבר פנים יפות ובפנים שוחקות.

יוצא איפוא שחודש אלול הוא שונה ומיוחד מכל חודשי השנה. בחודש אלול האלוקים מתקרב אלינו בצורה שאין דומה לה בשאר ימות השנה. מובא בספרי הקודש שבימים אלו מאירות י"ג מידות הרחמים של האלוקים. הוא פותח לפנינו את כל השערים ואת כל המחיצות. רק דבר אחד הוא מבקש מאיתנו: בואו, שובו אליי ואשובה אליכם. הדבר היחיד שנדרש מאיתנו הוא לצאת אל המלך. לנצל את הזמן היקר הזה להתעוררות אמיתית של לימוד תורה, קיום מצוות ומעשים טובים.

המלך בשדה - חודש אלול

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.