fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

בלי ועדה רפואית

סיפר הרב בנימין קליין ע"ה, שהיה מזכירו של הרבי:

פעם התארח בביתי רופא גניקולוג ישראלי וסיפר לי שרבות מהנשים שבאות לקליניקה שלו כותבות לרבי והרבה פעמים הרבי נותן להן עצות רפואיות ברמה מדעית גבוהה. הוסיף הרופא כי לדעתו כנראה הרבי נעזר בוועדה רפואית. שאלות בענייני רפואה חוא מעביר לחברי הועדה והם מוסרים לו את התשובה הנכונה שמגיעה אח"כ לפונים אליו.

בתשובה לדבריו סיפרתי לו כי לפני כמח שבועות התקשרה אלי אשה אחת ביום שישי בבוקד ואמרה לי שביקרה אצלך ואמרת לה שיש צורך דחוף לעשות ניתוח ולהוציא את העובר. השבת מתקרבת והיא לא יודעת מה לעשות. היא חוששת כי אם תחכה הרבה זמן לתשובת הרבי עלול להיות הגרוע מכל חס וחלילה.

ביקשתי ממנה להמתין על הקו. אולי יתמזל מזלי ואוכל להציג מיד את השאלה בפני הרבי. דפקתי על הדלת של הרבי. הרבי פתח את הדלת והצגתי בפניו את השאלה. הרבי ענה לי שהאשה תמתין עד אחרי שבת. מה שקרה בפועל הוא שהיא ילדה לידה רגילה בשבת.

כשסיימתי את הסיפור הזכרתי לרופא את שמה של האשה והוא נזכר מיד באותו מאורע. אמרתי לרופא: תבין לבד שכאשר נכנסתי לרבי ביום שישי לא הייתה לידו שום ועדה רפואית. שאל אותי הרופא: אז איך הרבי באמת ידע לענות? אמרתי לו: בגלל שהוא רבי.

(מתוך "פרשיות עם הרבי" ח"ה עמ' 119)

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.