fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

איך שולחים "חבילות" למי שכבר נפטר?

בין הממתינים בתור לפגישה עם הרבי היה גבר, עשיר ובעל מעמד על פי חזותו החיצונית, שנראה מדוכדך לחלוטין. אולם כשיצא האיש מחדרו של הרבי בתום הפגישה, הוא נראה אדם אחר. הפנים שהיו כבויות והעיניים שהיו אפלות, הקרינו עכשיו חיוניות ואופטימיות.

לפשר השינוי הקיצוני במצב רוחו הואיל היהודי לספר למקורביו:

הבן היחיד שלי נפטר לפני זמן קצר. הרגשתי שאין עוד טעם בחיי. לא ראיתי שום ערך בעושר ובמעמד שלי. חיפשתי נחמה ועצה טובה, הלכתי לפגוש את הרבי.

הרבי שאל אותי כיצד הייתי מרגיש אם בני היה נוסע לחו״ל ולמשך תקופה משמעותית היה חי במדינה זרה ורחוקה ללא יכולת לתקשר אתי. למרות חוסר התקשורת אדע בביטחון גמור שבמדינה הרחוקה כל הצרכים שלו מסופקים לו והוא לא עובר שום חוויה שלילית של סבל או צער.

עניתי לרבי שלמרות שאת הפרידה היה לי קשה מאד לשאת, הייתי מאושר מאד בשביל הבן שלי.

הרבי המשיך ושאל: ״ואילו היית יכול לשלוח אליו חבילות, למרות שהוא לא יכול היה להגיב ולענות לך – היית עושה זאת?״.

״כמובן״, עניתי בלי לחשוב פעמיים.

״זה בדיוק המצב הנוכחי שלך״, סיכם הרבי. ״אתה לא רואה את הבן שלך, אבל הוא בהחלט רואה אותך מאיפה שהוא נמצא כעת. בכל תפילה שאתה מתפלל אתה שולח הודעה לבן שלך; בכל תרומה שלך לצדקה אתה שולח לו ׳חבילה׳. הוא לא יכול להגיב, אתה לא תשמע אותו עונה לך ־ אבל הוא מעריך את המילים שלך ואת המתנות שלך״.

זה המסר המדהים שהעביר הרבי לאב השכול, ולכל מי שאיבד אדם קרוב. קיים קשר רוחני מתמשך בין החיים לבין הנפטר, מערכת יחסים זו אינה תיאורטית בלבד אלא מוחשית. זוהי מערכת יחסים דינמית שניתן לפתח ולשפר כל העת.

הגעגוע שורט את נפשנו, וחוסר היכולת לגעת מייסר ומענה. אבל כשאנחנו עושים משהו בשביל אהובינו שנפטרו, כשאנחנו ממשיכים בדרכם, כשאנחנו עושים מעשה טוב לעילוי נשמתם ־ אנחנו שולחים אליהם דרישת שלום חמה, חבילות של נחת רוח לשמים, שיגיעו ליעדם ויביאו להם שלווה ואושר.

(מתוך "לאן הלכת")

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.