fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

אגרת קודש לחג השבועות

אגרת קודש לחג השבועות

התורה ניתנה לעם ישראל בזכות הילדים והילדות

בכרך כ"ג של "אגרות קודש" מופיע מכתב של הרבי משנת תשכ"ה (1965) לתלמידות כיתה א' מבית ספר חב"ד במושב מיטב מחבל תענך שבצפון הארץ לקראת חג השבועות.

ברכה ושלום

המכתב שלכן הגיע לידי וגרם לי עונג רב והשם יתברך ימלא משאלות לבבכן לטובה, להצליח בלימוד התורה הנקראת תורת חיים, כי היא הוראה בחיי היום יום ומקור הברכה לחיים טובים באמת.

בוודאי יודעות אתן כי חג השבועות הוא זמן מתן תורתנו וגם שמעתן כי התורה ניתנה רק אחרי שכל ישראל אמרו שבנינו ובנותינו ערבים בעדינו, זאת אומרת שבזכות בני ובנות ישראל ניתנה התורה לכל ישראל. מזה מובן כמה חשוב הוא לילדי ישראל להתנהג על פי מצוות והוראות התורה ולראש ולראשונה בכיבוד הורים ומורים, ובהתמדה ושקידה בלימודים והנני מקוה שכל אחת מכן תהי' דוגמא חי' של בת ישראל בת אמותינו שרה רבקה רחל ולאה.

בברכה להצלחה ולבשורות טובות.

אגרת קודש לחג השבועותדברי הרבי מבוססים על האמור במדרש, שכאשר האלוקים נתן לישראל את התורה, דרש מהם ערבות שיקיימו אותה. בתחילה אמרו ישראל: אבותינו ערבים בעדינו, ולא הסכים. אח"כ אמרו ישראל: נביאנו ערבים בעדינו, ולא הסכים. רק אחרי שאמרו: בנינו ערבים בעדינו, הסכים האלוקים לתת לעם ישראל את התורה הקדושה. יוצא איפוא שבזכות הבנים והבנות, דור ההמשך, ניתנה התורה לעם ישראל.

בחג-השבועות בבוקר (השנה ביום רביעי ו' סיון ה-31 במאי 2017) קוראים בבתי-הכנסת את עשרת הדברות מתוך ספר התורה. שמיעת עשרת הדברות בשבועות נחשבת לנו כאילו אנו עומדים לפני הר סיני ושומעים את עשרת הדברות מפי האלוקים. מידי שנה ביקש הרבי להביא לבית הכנסת בחג השבועות את הילדים ואפילו התינוקות כדי לשמוע את קריאת עשרת הדברות כמו במעמד הר סיני.

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.