fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

הנס של הבית

מספר הרב אורי כהן משלוחי הרבי לעיר אשקלון:
בתחילת הקיץ האחרון נכנסה לבית חב"ד אישה המתגוררת באשקלון. היא רצתה למכור את הדירה שלה באשקלון ולקנות בית פרטי בעיר שדרות, כי רצתה לגור בבית פרטי. בשדרות העלות נמוכה יחסית לאשקלון בגלל הפטור ממיסים.
לאחר הכנות מתאימות, כתבה מכתב לרבי עם פרטי העסקה, וביקשה ברכה למעבר דירה. תוכן תשובת הרבי הייתה שזה לא הזמן כעת לעבור דירה. היא הבינה את תשובת הרבי והודתה על העזרה וחזרה לביתה.
בעלה, לעומתה, לא היה שבע רצון מכך שהיא כתבה לרבי ב"אגרות קודש". לכן הם בכל זאת התחילו לראות דירות בשדרות. לאחר שמצאו עסקה משתלמת, האישה שוב ביקשה את הסכמתו של בעלה לכתוב לרבי. היא קיוותה שכעת, כשיש להם הצעה ספציפית הוא יסכים. ואכן, בעלה הסכים ושניהם הגיעו שוב לבית חב"ד.
אני אמרתי להם שתשובת הרבי הייתה ברורה מאוד, וכי אין מדובר ברבי שנותן תשובות לפי רצון האנשים, אלא לפי הסתכלות מרוממת ונעלית יותר. הבעל שלא הבין כל כך במה מדובר, אמר לי: "אין בעיה, אל תדאג, לא אכפת לי לשלם שוב, העיקר שתהיה תשובה לקנות את הבית בשדרות"…
הבנתי עם מי יש לי עסק, ונתתי להם לכתוב שוב לרבי, תוך כדי הסברה כיצד לכתוב. בטרם הכניסו את המכתב, הבעל ביקש שאוציא לו כרך אחר מזה שהיה קודם לכן. הוא חשש שהמכתב יצוץ פעמיים…
המכתב שקיבל היה ממוען לוועד כפר חב"ד, והוא עסק בהעתקת בית הספר למקום אחר. הרבי שלל את העברת בית הספר, תוך כדי נימוק הדברים…
האיש היה בהלם…
האישה שוב דיברה על לבו וחיזקה אותו שצריך לשמוע בקול הרבי. היא ממש התחננה לבעלה תוך כדי בכי, שיתקשר מידית לבטל את זיכרון הדברים לרכישת הדירה בשדרות….
עברו כמה שבועות, והם מצאו הצעה טובה אחרת לרכישת בית באשקלון. בעסקה הזו, המוכר היה זקוק לכסף מידית, והוא הוריד את המחיר בצורה משמעותית. היא הגיעה לכתוב לרבי באגרות קודש והרבי כתב: "ויהיה הכל בשעה טובה ומוצלחת"…
הבית נרכש, ואני הוזמנתי לחנוכת הבית בחודש אלול.
בתחילת חודש חשוון, קבלתי ממנה טלפון מרגש: "כבוד הרב, לא תאמין איזה נס קרה לנו שלא עברנו לשדרות. במהלך השבוע, הבית אותו רצינו לקנות, חטף פגיעה ישירה מטיל ששוגר אליו מעזה, והווילה כולה התפרקה…בעל הבית התקשר אלינו ואמר שהיה לנו נס שלא קנינו את הווילה"….

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.