fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

תשובות הרבי אל יהודי צרפת (א)

אל הרב יחיא לחיאני, שליח חב"ד בגרונובל שבצרפת, הגיע אחד מיהודי העיר, שביקש ברכה מהרבי עבור גיסו, שחלה אנושות. מצבו של החולה מחייב ניתוח מיידי, אולם הרופאים קבעו כי ניתוח במצבו הנוכחי מסוכן מאוד עבורו.

הם כתבו מכתב לרבי ותוך זמן קצר נתקבלה תשובת הרבי:

"כעצת רופא ידיד"

הרב לחיאני והגיס הלכו למיטת החולה כדי לספר לו על תשובת הרבי. ברגע שהחולה שמע את תשובת הרבי, הוא זינק ממיטתו כלא מאמין, ואמר להם:

רק לפני חמש דקות יצא מהחדר הזה אחד הרופאים שמטפלים בי ואמר לי בזו הלשון: "שמע, כרופא אינני מסוגל להכריע, אולם כידיד אני אומר לך – עשה את הניתוח…"

סוף הסיפור: הניתוח הצליח בצורה בלתי רגילה.

***     ***     ***

מר חזן הוא סוחר יהודי בליאון שבצרפת. יום אחד קיבל הודעה משלטונות המס, שעליו לשלם לא פחות משמונה מאות מליון פרנק צרפתי! הוא פנה לשליח חב"ד המקומי, הרב שמואל גורביץ, כדי שיבקש עבורו ברכה מהרבי. מר חזן גם הבטיח, שאם ברכת הרבי תעזור, יממן את ההוצאות השוטפות של גן חב"ד שנפתח בעיר.

תוך זמן קצר נתקבלה תשובת הרבי:

"לבדוק תפילין ומזוזות. אזכיר על הציון"

מר חזן מיהר לבדוק את התפילין והמזוזות, וכעבור מספר ימים קיבל הודעה נוספת משלטונות המס המעדכנת שהחוב עומד 'רק' על ארבע מאות מליון פרנק.

כשביקש ממנו הרב גורביץ, לקיים את הבטחתו ולממן את הוצאות הגן, טען מר חזן, שהוא ביקש במכתבו שהשלטונות ימחקו לו לגמרי את החוב…

עברו כשבועיים ימים והודעה חדשה נתקבלה משלטונות המס, ולפיה חלה טעות בחישובי המס והתברר, שלא רק שאין למר חזן חוב לשלטונות המס, אלא הוא זכאי להחזר מס בגובה מאה מליון פרנק..

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.