fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

ניצלה ממוות ברגע האחרון

ניצלה ממוות ברגע האחרון

ג'ני גדלה עם הוריה במחוז באלארט שבאוסטרליה. הוריה היו אמידים מאד, היא היתה תלמידה מצטיינת, חוג חבריה היה גדול, דבר לא היה חסר לה. מדי יום ראשון היתה מבקרת במנזר, ככל הגויים בסביבתה.

באחד הימים, כשביקרה בספריה המקומית, צד את עיניה ספר, שהכיל תמונות של אנשים כחושים ועלובי מראה. היא החלה לקרוא בספר, ועד מהרה הבינה שהספר מדבר על סבלות העם היהודי בתקופת השואה. הספר משך אותה מאד, והיא שאלה אותו מהספריה. מדי יום קראה בו, וכל פרק נוסף שקראה זיעזע אותה עוד יותר.

כאשר גמרה את הספר, החלה הנערה לחוש כי היא מתייסרת בייסורי העם היהודי אודותיו קראה. לעתים קרובות היא היתה שוקעת בעצבות עקב כך. ההורים ההמומים הבחינו בכך, אך לא יכלו לעזור לה. גם הרופאים הרימו ידיים.

באחד הימים קראה ג'ני בעיתון על הרבי מליובאוויטש ועל חסידות חב"ד. "אוזניו של הרבי כרויות לכל פונה", נכתב בעיתון. הנערה כתבה מכתב ארוך לרבי, בו סיפרה שהיא נוצריה, ולאחרונה, משקראה על סבלות העם היהודי בתקופת השואה, תקפה אותה עצבות נוראה. היא מבקשת לדעת את פשר הדבר, כתבה לרבי.

כעבור זמן קצר קיבלה מענה: "תפנה לרב גוטניק, מרבני חב"ד באוסטרליה…"

לאחר חיפושים קדחתניים מצאה את בית הרב. הרב קיבל את פניה בסבר פנים יפות. היא סיפרה לו את תולדות חייה וביקשה עזרה, כדברי הרבי. הרב גוטניק החל לתחקר אותה על מוצאה והוריה, אך לא העלה בחכתו דבר. ג'ני יצאה מהשיחה מתוסכלת עוד יותר משהיתה קודם.

כעבור מספר שבועות קיבל הרב גוטניק מכתב מהרבי, ובו השאלה: "מה עם היהודיה מבאלארט…" הרב גוטניק היה המום: הרבי כותב כאן שהנערה יהודיה?! מיד נסע לבית הוריה וניסה לדבר על ליבם. "על מה אתה מדבר?", שאלו אותו ההורים, "אנחנו נוצרים קתולים ולבתנו נכנס "ג'וק" לראש והוא מסרב לצאת".

לאחר מספר ימים נודע לרב גוטניק שג'ני נמצאת במרכז הרפואי במצב אנוש, שעותיה ספורות. הוא הגיע במהירות למרכז הרפואי. הפעם השיחה עם הוריה היתה ידידותית יותר. במהלך השיחה פנתה האם לרב גוטניק וביקשה לשוחח עימו ביחידות.

"שמע נא", אמרה האם, "אילולא היתה בתי במצב זה לא הייתי מדברת אף פעם, אבל… אני יהודיה! בצעירותי היגרתי מאנגליה לאוסטרליה, וכאן בבאלארט פגשתי את בעלי הגוי ונישאנו".

"בתך נוטה למות, מהרי וספרי לה, אולי תתאושש ותחיה", אמר הרב גוטניק.

"אני חוששת לומר זאת ליד בעלי", נאנחה האם. הרב הציע לה שהוא יקרא לבעלה החוצה וישוחח איתו ביחידות, ובאותו זמן תגלה האם לביתה את מוצאה היהודי.

כעבור מספר דקות נכנסו האב והרב גוטניק לחדר. תדהמתם היתה עצומה כשראו את ג'ני, שעד עתה היתה במצב אנוש, מתארגנת לקראת החזרה הביתה. עיניה אורו באור עילאי מיוחד, היא פנתה להוריה בחיוך ואמרה: "נצא הביתה, אני מרגישה מצוין…"

כיום, "היהודיה מבאלארט" היא אישה יהודיה שומרת תורה ומצוות, ובניה מתחנכים בישיבות חב"ד…

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.