fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

נוסעים למרוקו – הרבי אישר

 

אך לפני כמה שבועות הארץ נרעשה למשמע הנס.

כ-150 ממאזיני רדיו "קול ברמה", ובהם מנהל התחנה אריאל דרעי, יצאו למסע שורשים במרוקו. מרוגשים עד בלי די, כמהים לבקר במחוזות אבותיהם, ארזו את מטלטליהם והמריאו מנמל התעופה "בן גוריון". על פי התוכנית, לאחר נחיתת ביניים בת מספר דקות במלטה, אמור היה המטוס להמשיך בדרכו למרוקו.

אולם באי הקטן השוכן במרכז הים התיכון אירעה לנוסעים הישראלים הפתעה מוחלטת: דקות ספורות לפני ההמראה למרוקו התקבלה הודעה – אין אישור מהרשויות במרוקו להמשך הטיסה. הנוסעים היו בהלם מוחלט, מאוכזבים ומופתעים. בצר להם הורדו מהמטוס לבית הנתיבות.

נוסעים למרוקו

השעות נקפו. הערב התקרב. כיצד יבלו את כל הלילה, אנשים ונשים מבוגרים בחלקם, ללא שירותים מינימליים בנמל התעופה? מהיכן ישיגו אוכל כשר? תוך זמן קצר הגיע למקום שליח חב"ד המקומי, הרב סגל, שסיפק לקבוצה הגדולה את צרכיהם. סוכם כי בלילה זה ישכרו מלון סמוך לנמל התעופה, ומשיגיע האישור בהקדם האפשרי, כך קיוו, ימשיכו בדרכם. במשך כל הלילה נעשו ניסיונות קדחתניים לברר עם הרשויות במרוקו לפשר סיבת העיכוב, ואולם – כל הניסיונות עלו בתוהו.

בוקר המחרת הגיע, ועדיין אין כל שינוי במצב. בית המלון דרש מהנוסעים להתפנות מחדריהם, או לשלם את שהותם במלון. בצר להם הגיעו 150 הנוסעים על מטלטליהם בחזרה לנמל התעופה.

לאחר שעות ארוכות של המתנה מורטת עצבים, בהן נמצאים אנשים, נשים וטף באי קטנטן באמצע הים התיכון, משוועים לפתרון, התבשר לקראת ערב מנהל תחנת הרדיו 'קול ברמה': המטוס למרוקו לא יכול לעמוד עוד לרשותם של הנוסעים, ועליהם להתפנות בהקדם מבית הנתיבות. אם עד השעה 20:00 אין אישור נחיתה במרוקו, עליהם לשוב לישראל.

המתח בקרב הנוסעים הרקיע שחקים. הזמן קצר, השעה 20:00 מתקרבת, מה יהיה? האם לאחר תלאות הדרך לא יוכלו לפקוד את קברי הוריהם ולבקר במחוזות ילדותם? האם השקעתם הכספית המרובה תרד לטמיון?

ר' עמי מימון, שדרן בתחנה, שמע ממנהל התחנה אריאל דרעי על כל הקורות אותם ועל האולטימטום שהוצב בפניהם. משכך, החליט לכתוב לרבי מכתב בו פירט את ההתלבטות העומדת בפניהם, ומשסיים הכניס את המכתב לתוך כרכי 'אגרות הקודש'.

מתוך כל הכרכים בחר עמי בכרך ד' של אגרות הקודש, ואגרת תתקיח נפתחה בפניו:

"שלום וברכה!

קיבלתי הודעתו אשר, תודה לא-ל, סוף סוף קיבלו רשיון הכניסה למארוקו…."

מיד העביר עמי את האגרת למנהל התחנה השוהה עם הנוסעים בבית הנתיבות במלטה. "אל דאגה, אתם בדרך למרוקו! ברכת הרבי לא שבה ריקם."

הציבור הגדול געש ורעש לאור עוצמת ההשגחה הפרטית המופלאה המלווה אותם. כולם ציפו בדריכות, לקראת השעה 20:00, לשמוע חדשות מהרשויות במרוקו.

לקראת השעה המיוחלת הגיעה הבשורה: "התקבל אישור נחיתה – נוסעים למרוקו".

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.