fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

מתן תורה בכל יום

מתן תורה בכל יום

הפרשות האחרונות שקראנו בבתי הכנסת, פרשות יתרו ומשפטים, נותנות הוראות עבורנו בחיינו היומיומיים.

פרשת יתרו אותה קראנו לפני שבוע, מספרת לנו על נתינת התורה לעם ישראל במעמד הר סיני. "וירד ה' אל הר סיני", נכתב בתורה. "וכל העם רואים את הקולות ואת הלפידים.. ואת ההר עשן" – לפידים והר אפוף עשן עוד אפשר לראות, וכולנו יכולים רק לדמיין את המעמד העוצמתי למרגלות ההר, אבל מתי בפעם האחרונה ראיתם קולות, הלא אפשר רק לשומעם?

אלא שההתגלות האלוקית הכבירה לעם ישראל ולעולם כולו, שינתה את מגבלות החושים הידועים והמוכרים. מתוך כך שהם ראו את ההשגחה האלוקית ואף את הקולות הנשמעים כפשוטו ממש, קיבל עם ישראל כח ואמונה אדירים לקיים את ציווי הבורא, וכידוע הכריזו – "נעשה ונשמע".

מתן תורה

 

מיד אחרי מתן תורה, אותה התגלות אלוקית גדולה זו, עוברת התורה לפרשת משפטים אותה קראנו אתמול. מההר העשן והלפידים הבוערים עובר עם ישראל לעסוק בענייני המעשה היומיומיים, כמו דיני הלוואות, תשלומי שכר, שמירת רכוש ועוד.

באה החסידות ללמדנו כי שני שלבים אלו הכרחיים במימוש רצונו של הבורא – ההתגלות האלוקית חשובה ביותר על מנת לטעת ביהודי את הכח והאמונה הבלתי מסויגים למלא את רצון הבורא. אך התכלית היא דוקא לקדש את חיי היום-יום הפשוטים שלו, לבצע את המטלות השגרתיות כשאלו מונחות על ידי רצון הבורא ממנו. אין צורך בהכרח 'לשבור' את מגבלות העולם ולחיות 'מעל הטבע', אדרבה – רצון הבורא הוא בקיום רצונו בעולמנו זה על מגבלותיו, בפרטים הקטנים והשגרתיים.

 

גם באגרות הקודש של הרבי נוכל לראות שילוב מופלא זה: מחד, חוכמה והשגחה אלוקית נשגבה, ומאידך, התייחסות פשוטה של הרבי לכל אחד בהתאם ליכולותיו ולמגבלותיו, על מנת שייטב מצבו דוקא בחייו היומיומיים.

נכתוב לרבי את אשר על נפשנו, נקבל על עצמנו החלטות טובות עם עוד עזרה לזולת ועוד מתן צדקה. ומתוך שילוב של חכמה אלוקית בחיי היום-יום נזכה בעזרת השם, עם יישום הוראות הרבי ב'אגרות הקודש', לצעוד לבטח אל האושר הפרטי שלנו.

 

(מעובד על פי לקוטי שיחות, כרך ט"ז)

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.