fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

לקרוע את הים – גם אתה ואת יכולים!

קריעת ים סוף – סיפור של אמונה

בשבת הקרובה נקרא בתורה את פרשת "בשלח", המתארת את קריעת ים סוף.

הסיפור ידוע ומוכר: כאשר עם ישראל יצא ממצרים, המצרים דלקו אחריו במרכבותיהם ובפרשיהם ואיימו להורגם. עם ישראל ברח מפניהם, עד שהגיע לחוף ים סוף. העם נתקל במים מלוא האופק לפניו. אין מוצא! בני ישראל זעקו אל הקב"ה, בתחינה שיציל אותם. אולם בורא העולם השיב למשה רבנו – "דבר אל בני ישראל, ויסעו". תמשיכו ללכת, אל תוך הים, תאמינו.

 

לקרוע את הים

 

בני ישראל עשו כציווי הבורא. אולם הים לא נבקע בהתחלה, רק כאשר המים הגיעו לאפם – נפתח הים בפניהם. מרוגשים הלכו בני ישראל כשהמים עומדים כחומה מימינם ומשמאלם, והמצרים אחריהם. כאשר סיימו בני ישראל את חציית ים סוף, כיסה הבורא את המצרים במי הים. המצרים טבעו – ובני ישראל נשארו להלל את הבורא על הנסים והנפלאות שעשה להם, על חילוצם ממיצר.

לקרוע את הים – גם בימינו אנו

מה רלוונטי עבורנו, בחיי היום יום, לקרוא בכל שנה מחדש את ניסי ים סוף?

מוסבר בחסידות, ש"המצרים הם אותם מצרים והים הוא אותו ים" – לכל אחד בחייו הפרטיים יש את ה"מצרים" שלו – מלשון מיצרים וגבולים שהוא צריך לצאת מהם; את הים, אותו מכשול אדיר הניצב בפניו, שלכאורה אי אפשר להבקיעו. באה התורה ואומרת לנו, שרק לכאורה אי אפשר לקרוע את הים ! למעשה, כשיהודי מתקדם קדימה כרצון הבורא, הוא יגלה שהים למעשה פתוח – הקושי היה רק דמיון. אכן דמיון חזק ביותר, אבל רק דמיון. גם בפני עם ישראל אז, וגם בפני כל יהודי ויהודיה בימינו, דבר לא השתנה.

ביום שישי הקרוב נציין את יום י' בשבט שהוא יום הסתלקותו של האדמו"ר הקודם מחב"ד, רבי יוסף יצחק שניאורסון זצ"ל, ויום הכתרתו של הרבי לאדמו"ר חסידות חב"ד ונשיא דורנו. הרבי הוא הרועה הנאמן של עם ישראל, המבין כל אחד בדרגתו ומכיר את נפשו, קשוב לצרכיו הפנימיים, ומכוון אותו בדרך הטובה עבורו, על פי רצון הבורא.

לקרוע את הים – להאמין ולהיוושע

ימים אלו הם הזדמנות נפלאה להתקשר ולהתחבר, לכתוב לרבי על כל קושי ומועקה, וכמובן להודות על הקיים. כאשר ניישם את התשובות המופלאות מ'אגרות הקודש' המכוונות לכל אחד ואחד מאיתנו, הכותבים אל הרבי, נזכה, בעזרת השם, לקרוע את הים הפרטי שלנו – ולהמשיך לצעוד בשמחה וברוגע אל הישועה הפרטית שלנו.

בשורות טובות!

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.