fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

כשהרבי משנה תוכניות

סיפר הגאון החסיד הרב משה לנדא, רב העיר ואב"ד בני ברק:

באחד ממסעותיי בשנים האחרונות לצורך שחיטה כשרה במדינת אורוגוואי, פגשתי שוחט מקומי ירא-שמים בשם הרב אברמצי'ק. בעודנו משוחחים, הרבה הרב להתלונן בפנינו על הסביבה שהוא חי בה, ובפרט על כך שאין לילדיו היכן ללמוד בחינוך יהודי אמיתי.

מששאלנו אותו מדוע בכל זאת הוא נשאר לגור באותו מקום, הוא השיב: "הרבי ציווה עליי לשמש דווקא כאן כשוחט". כאן התעוררה סקרנותנו, ושאלנו אותו לפשר הקשרים שלו עם הרבי.

השיב הרב אברמצ'יק:

"למדתי בזמנו אצל הרה"ג יעקב קמינצקי ז"ל, ולאחר מכן הגעתי לאורוגואי עם אבי. באותה עת מצב היהדות באורוגוואי היה בכי רע, וכששמעו אנשי הקהילה שלמדתי בישיבה, החלו להתייחס אלי כמעין רב והפנו אלי שאלות הלכתיות.

בין השאלות היו כאלו שידעתי לענות עליהן, אך היו גם מקרים מורכבים בהם לא ידעתי את התשובה. בחלוף הזמן הצטברו שאלות מורכבות רבות, והחלטתי לשים פעמיי אל מורי ורבי הרב קמינצקי שגר אז בארה"ב, על מנת לקבל מענה.

הגעתי אל הרב קמינצקי, והלה השיב על השאלות מה שהשיב. הוספתי ואמרתי שרצוני לנצל את הביקור ולבקר אצל גדולי הדור. הכין לי הרב קמינצקי רשימה שמית של רבנים גדולים, וביניהם ציין את הרבי מליובאוויטש.

כשהרבי משנה תוכניותלאחר כמה ימים נכנסתי ל'יחידות' אצל הרבי, והנה בעודנו משוחחים, הרבי פונה אלי ושואל כיצד אני מתכוון לחזור לאורוגוואי.. תחילה לא הבנתי את פשר השאלה וסיבתה, הרי לא באתי לשאול את הרבי מתי וכיצד לחזור לאורוגוואי, מכל מקום עניתי בנימוס שאני חוזר במטוס. שאל אותי הרבי: מה אתה ממהר? ומה יקרה אם תיסע באוניה?

סיפרתי את תוכן השיחה לרב קמינצקי, שייעץ לי לעשות כדברי הרבי. קיבלתי אפוא את העצה והחלטתי לשנות את תוכניותיי ולחזור בספינה במקום במטוס.

כשחזרתי לאורוגוואי, נדהמתי לשמוע שהמטוס שהייתי אמור לטוס בו נפל ואיש מנוסעיו לא ניצל. היחיד ברשימת הנוסעים שניצל הייתי אני. ידעתי שקיבלתי את חיי במתנה רק הודות ששמעתי לעצת הרבי לאחר ששאל מיוזמתו, "ומה יקרה אם תיסע באוניה…."

"בחלוף הזמן הורה לי הרבי ללמוד שחיטה", סיכם הרב אברמצ'יק. "על אף רצוני לצאת מכאן, אני מחויב קודם כל למלא את רצונו של הרבי להיות שוחט באורוגוואי, וכמו שאתם רואים הריני נשאר…"

(מעובד מתוך הספר "ורבים השיב מעוון")

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.