fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

ויהי אחרי 23 שנים…

ויהי אחרי 23 שנים…

 

\ויהי אחרי 23 שנים

מספר הרב ברוך הרצל בורוכוב, ראש מרכז אגרות קודש:

לפני מספר שנים פנו אלינו בני הזוג אלכס וכרמלה מתל אביב, לאחר עשרים ושלוש שנות נישואין, שבהן לא זכו עדיין לילדים. כתבנו לרבי באמצעות 'אגרות קודש'. לפני כן הם קיבלו על עצמם בדיקת מזוזות ותפילין, שמירה על טהרת המשפחה, מתן צדקה, ושאר היסודות של הבית היהודי.

בחודש כסלו לפני חנוכה, אשתי ארגנה קבוצה של נשים ובנות לטוס לארצות הברית, ולשהות במשך כל ימי החנוכה אצל הרבי בברוקלין, ב-770. הצעתי לכרמלה להצטרף לקבוצה הזאת, והוספתי ש"מהרבי לא תחזרי בידיים ריקות".

להפתעתנו היא אכן הצטרפה. הביקור אצל הרבי גרם לה למהפך בנפש. היא החלה ללבוש בגדים צנועים וכיסתה את ראשה בפאה. כשהגעתי לביתם אחרי שהיא חזרה מחנוכה כדי לעשות אצלם חנוכת בית, התברר לי שכמה מהמזוזות פסולות ויש צורך להחליף ולתקן אותן.

כמובן שעשינו זאת בהקדם. זמן קצר לאחר מכן, בצורה פלאית לחלוטין, כרמלה נפקדה לאחר שנים כה ארוכות של עקרות !

***

אבל הסיפור עדיין לא נגמר…

לאחר מספר חודשים התקשר אלי בעלה ואמר שיש בפיו בשורות לא טובות. אשתו כרמלה מאושפזת, והרופאים חושבים שעקב מצבה עליה לעשות בדחיפות הפלה, כי אינה צעירה ואובחנו אצלה כל מיני בעיות רפואיות.

אמרתי לו: "צריך להגיד ברוך השם! יש בשורות טובות, הברכה של הרבי מתגשמת, לאחר למעלה מעשרים ושלוש שנות נישואין, ולגבי הרופאים כתוב בתורה 'ורפא ירפא', יש להם רשות לרפא, אבל לא לומר תחזיות…".

המשכתי לדבר עם אלכס ואמרתי לו: "תקבל על עצמך החלטה טובה", ותוך כדי כך רשמתי את בעייתו והכנסתי מכתב לרבי ב'אגרות קודש'. פתחנו וראינו את המילים הבאות: "מזל טוב להולדת הבת".

אמרתי לאלכס בבטחון מלא: "ברוך השם, יש לכם בת בריאה ושלימה". ידעתי שאם הרבי כתב, הברכה תתגשם.

ואכן כך היה. ב-ז' בכסלו באותה שנה נולדה לבני הזוג בת והם קראו לה ימימה שמחה.

כיום ימימה שמחה לומדת בבית ספר חב"ד ואנחנו נמצאים עם המשפחה בקשר חם ורציף.

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.