fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

הרופאים המליצו על הפלה – מה עשתה האם?

הרופאים המליצו על הפלה – מה עשתה האם?

מספר הרב ברוך הרצל בורוכוב, ראש מרכז "אגרות קודש":

"לפני מספר שנים פגשתי את גב' עדי נחום מפתח תקווה, בהתמודדות בה נדרשה לעמוד איתן כנגד תחזיות שחורות הנוגעות ללידת בנה.

היה זה כאשר עדי היתה נשואה שנה וחצי, ועדיין לא ניהלה אורח חיים על פי התורה והמצוות. עדי היתה אז בחודש הרביעי להריונה, והיא עברה סדרת בדיקות מקיפה במרכז הרפואי 'בילינסון'.

עם קבלת תוצאות הבדיקות, נקראה עדי לשיחה דחופה. היא נכנסה לחדר הרופא כשבליבה מקונן חשש כבד מהבשורות שהיא עתידה לשמוע. בפנים חמורות הודיעו לה הרופאים, כי לפי הבדיקות העובר שלה סובל מכמה מומים רציניים, ובהם היותו חסר חוליות. לדברי הרופאים, המוצא היחיד במצב כזה הוא הפסקת ההיריון. הם הפנו אותה להמשך ביצוע ההפלה במרכז הרפואי 'השרון' בפתח תקוה.

למשמע הדברים הנוקבים, נקל היה לתאר את מצבי הנפשה של עדי. היא התחילה לבכות בכי חסר מעצורים, של פחד ואכזבה. היה זה הריונה הראשון. כמו כל אשה אחרת במצבה, היא ציפתה לחבוק בתום תשעה חודשי הריון תינוק חמוד ובריא. בשום אופן היא לא יכולה היתה להשלים עם רעיון של ילד נכה. לאחר מחשבות מטלטלות, נטתה עדי נטתה להסכים עם המלצת הרופאים. גם בעלה סבר כמותם, ואמר שלדעתו עליהם להישמע לדברי הרופאים.

אולם ליבה של עדי לא היה שלם. תחושתה היתה קשה רק מעצם המחשבה שבהרג העובר. היא נכנסה למצוקה נפשית בשל הקונפליקט הקשה. בעקבות הלחץ נגרמה לה רעלת הריון, שסיבכה את מצבה עוד יותר.

"בשלב מסוים", הוסיף וסיפר הרב בורוכוב, "היא מצאה את עצמה זועקת בליבה פנימה לבורא עולם שיושיע אותה מהמצב הבלתי אליו נקלעה. והנה כעבור זמן קצר, היא פגשה את חברתה, גב' מרגלית נחמני, חסידת חב"ד מרחובות. כששמעה את מצוקתה של עדי, היא הפנתה אותה אלינו, ל'מרכז אגרות קודש'. שוחחתי איתה ארוכות ואמרתי לה את דברי הרבי, כי תפקיד הרופא הוא לרפא ולא לנבא עתידות. יודע העתידות היחיד הוא בורא עולם. מה שנדרש לעשות הוא לבקש את ברכת הרבי, לבדוק תפילין ומזוזות ולקבל על עצמנו את מצוות טהרת המשפחה.

עדי הסכימה לבקש את ברכת הרבי, ולפני הכנסת מכתבה לתוך כרכי 'אגרות הקודש', היא קיבלה על עצמה את שמירת דיני טהרת המשפחה.

תשובת הרבי בכרך ד', עמוד קסו באגרת תתקט לא איחרה לבוא:

"שמחתי להיוודע מהבשורה טובה אשר נולד לו בן למזל טוב, והנני שולח בזה ברכתי שיכניסוהו לבריתו של אברהם אבינו בעיתו ובזמנו ויגדלוהו לתורה, חופה ומעשים טובים מתוך הרחבה בגשמיות וברוחניות… בברכת מזל טוב מזל טוב".

"יש פה תשובה נפלאה בשבילך", אמרתי לעדי. "מתשובת הרבי אפשר להיווכח בוודאות שבעזרת ה' את תלדי בן בריא ושלם. עליך פשוט להחליט שלא להישמע להפחדות ולספקות".

עדי היתה בהלם מוחלט. לתשובה מדויקת כל כך לא ציפתה. הרגשה טובה וביטחון רב ניטעו בה פנימה. היא שמחה שמחה גדולה על ברכת הרבי והחליטה החלטה נחושה שלא לבצע הפלה כפי שהומלץ לה. אולם עתה ניצבה בפניה חזית נוספת – בעלה ומשפחתה שלא הבינו באיזו ודאות היא מקבלת החלטה כה גורלית, כשהם ממשיכים לחשוש לעתיד. עם זאת, ליבה של עדי אמר לה שהיא קיבלה את ההחלטה הנכונה, והיא המשיכה להתפלל ולהודות לקב"ה.

תאריך ההתייצבות של עדי במרכז הרפואי 'השרון' בפתח תקווה הגיע. מתוך הרגשת ביטחון מופלאה שליוותה אותה מעת קבלת אגרת הקודש של הרבי, היא הודיעה לבעלה שהיא בטוחה בכך שהרופאים יודיעו שהכל בסדר ושאין כל בעיה.

ואכן, לאחר שנערכה הבדיקה הודיע לה הרופא, כי להפתעתו אין כל צורך בהפסקת ההיריון והכל תקין לחלוטין.

כעת הגיע תור הבעל והמשפחה להיות בהלם מוחלט. הם סברו שיתכן ויש טעות בבדיקות האחרונות, ולחצו על עדי לערוך בדיקות מקיפות. היא הודיעה להם נחרצות כי אין בליבה ספק שהתוצאות החיוביות מדויקות, בהתאם לברכת הרבי.

בניגוד לתחזיות שעודדו הפלה, בתום תשעה חודשי הריון חבקו עדי ובעלה בן בריא ושלם, לאושרם ולשמחתם של בני המשפחה, כאמור בברכתו הקדושה של הרבי. "עומר", נקרא שמו בישראל, לאריכות ימים ושנים טובות.

העובר בסיכון - מה עשתה האם?

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.