fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

המכשולים מגלים את הכוחות שלנו – פרשת מטות-מסעי

המכשולים מגלים את הכוחות שלנו – פרשת מטות-מסעי.

"וידבר משה אל ראשי המטות", שבטי ישראל מכונים בתורה בשני כינויים: "שבטים" ו"מטות". ההבחנה בין שני שמות אלו הינה, ש'שבט' הינו ענף רך המחובר אל האילן, ואלו מטה הוא מקל חזק העשוי מענף שכבר נכרת.

השמות מבטאים את שני המצבים בהם נמצאים נשמות ישראל: לפני ירידתן לעולם הזה נקראות הנשמות 'שבטים', רמז לכך שהן ענפים רכים, שעדיין לא התחספסו בקשיי העולם הזה, מחוברים אל ה'אילן' שלהן, מקור הנשמות – הקב"ה. לאחר ירידתן של הנשמות לעולם הזה ולאחר התלבשותן בגוף חומרי, הנשמות כבר לא מרגישות את אותה דבקות בקב"ה שחשו לפני ירידתן, ולכן הן נקראות 'מטות'.

המכשולים מגליםאולם דווקא קשיי ומכשולי העולם הזה עוזרות לגלות בנשמות את חוזקתן ותוקפן. אף דבר זה רמוז בשמותיהן: ה'שבט', למרות היותו מחובר לאילן, הוא ענף רך וחלש. ה'מטה' לעומתו, חזק וקשה. הריחוק לכאורה ממקורו של המטה, האילן, מאלץ את המטה לגלות את תוקפו ונחישותו.

כך גם לנו בחיינו הפרטיים כאן בעולם הזה: לעתים המכשולים רבים וקשים, לא נותנים לנו מנוח. אולם דווקא על ידי מכשולים והפרעות אלו נאלצת נשמתנו לגלות איתנות ונחישות כדי להראות את תוקף דבקותה ואמונתה בקב"ה, וכאשר אנו לא מתרגשים מהקשיים ומגלים את תוקף אמונתנו – אנו מגלים שכל הקשיים היו רק הר שהקב"ה אילץ אותנו לטפס עליו, כדי לגלות את הטוב המסתתר מאחוריו.

נשמח ברצון לעזור לכל המעוניינים לכתוב לרבי, למלא את עצותיו כיצד עליו להפוך את נשמתנו ל'מטה' שיכול לעמוד באתגרים ובמכשולים, ולראות אך טוב בחיינו. לנוחיותכם באתר טופס למילוי פרטים, ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.

(מעובד מתוך הספר "שולחן שבת" על פי "ליקוטי שיחות", כרך י"ח)

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.