fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

הכל בשביל נער אחד

הכל בשביל נער אחד

בימי החורף הקרים בשכונת ברוקלין בניו-יורק התכוננו במרץ הוריו של יוסף לקראת חגיגת בר המצווה של בנם.

בנם, כל עולמם, ילד מיוחד בעל נפש רגישה אך חריג במראהו. בשל כך סבל לא אחת בנם מהתגרויות של חבריו בשכונה ולספסל הלימודים. רבים מהם לא היו צפויים לחגוג איתו את חגיגת בר המצווה, שתתקיים באחד מבתי הכנסת בשכונה עם ציבור המתפללים.

חגיגת הבר מצווה המשמחת היתה אמורה להתקיים בתאריך ט' בכסלו תשל"ה. יום ט' בכסלו יום גדול הוא בחסידות חב"ד, יום הולדתו ויום הסתלקותו של האדמו"ר דב בער, האדמו"ר השני בשושלת חב"ד. לקראת יום זה ציפו החסידים ויהודי השכונה בכיליון עיניים להתוועדות הקרובה שתהיה חגיגית וגדולה כנהוג בימים מיוחדים אלו. ההתוועדות החסידות כוללת שילוב של דברי תורה וחסידות, שירה מרוממת ואמירת 'לחיים' עם הרבי. חיבור של הנשמה ל"מטען" גדול במיוחד.

עם סיום התפילה ציפו החסידים להגעתו של הרבי. מה גדולה היתה התדהמה, שדווקא בשבת מיוחדת זו לא התקיימה ההתוועדות!

מספר הרב נחמן יוסף טברסקי:

לקראת חגיגת בר המצווה כתבה אימו של יוסף לרבי. במכתב סיפרה האם לרבי את כאבה על כך שבנה סובל מהתנכלויות חבריו ועל הנוכחות המצומצמת שצפויה להיות בתאריך בר המצווה.

הרבי קיבל את המכתב וביקש ממזכירו לדאוג באופן אישי לתחושתו הטובה של הנער.

בנוסף הבין הרבי, שביום ט' בכסלו ימהרו מתפללי בית הכנסת להתוועדות החסידית במקום לחגוג עם הנער. ואכן, כך היה: מתפללי בית הכנסת ציינו בזריזות עם הנער את בר המצווה, עת הגיע אחד החסידים ובפיו עדכון – היום לא תיערך התוועדות עם הרבי! עקב כך המשיכו המתפללים לחגוג עם הנער עוד מספר שעות, דבר שגרם לו שמחה רבה.

לאחר מכן הסביר הרבי למזכירו מדוע לא התקיימה התוועדות באותה שבת: כדי שהנער לא יתאכזב מכך שחגגו לו את בר המצווה במהירות.

הרבי ויתר על התוועדות כה משמעותית עם החסידים כדי לשמח את ליבו של נער מיוחד אחד.

זהו רבי. נשיא הדור, שדואג לכל נשמה באשר היא. נשמח לעזור לכל הרוצים לפנות לרבי ולהתברך בכל המצטרך, בפרנסה, בריאות, זיווג הגון, שלום בית ועוד. אנא השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.

הכל בשביל נער אחד

 

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.