fbpx

מרכז אגרות קודש - לכתוב לרבי חייגו: 08-9402444

בימים א-ה בין השעות 8:00-18:00

דואג לכל יהודי

דואג לכל יהודי

הרב אהרן דב הלפרין, עורך שבועון "כפר חב"ד", מספר:

"באחת מנסיעותיי הזדמן לי לשבת ליד יהודי הדור, עם לבוש חסידי, וכאשר תוך כדי שיחה התברר לו שאני חסיד חב"ד – אורו עיניו.

"אמנם", כך אמר לי, "אינני חסיד חב"ד. אני חסיד מונקאטש. אבל אני בהחלט חסיד גדול של הרבי מליובאוויטש". במהלך נסיעתנו המשותפת זכיתי לשמוע ממנו כמה סיפורים, להלן אחד מהם:

"אחד מתלמידיי בא אלי יום אחד ואומר שהוריו רוצים להיפגש עימי בדחיפות. אמרתי לו שיודיע להוריו, שהם יכולים לבוא הערב לביתי ואשוחח עימם בשמחה.

דואג לכל יהודיכשההורים נכנסו אלי, עוד בטרם הספיקו לדבר, פרצה האם בבכי. הבת המבוגרת שלהם התיידדה עם גוי, וכעת התחילו לדבר על כוונתם להתחתן. כל מאמציהם להניאה מהחלטתה עלו בתוהו. "באנו לבקש ממך שתקרא לבת שלנו, אולי תנסה אתה להשפיע עליה שלא תתחתן עם הגוי".

"הסכמתי מיד, כמובן, ועוד באותו ערב התקשרתי אל הבת. היא לא היתה מוכנה לשמוע ואף טרקה את הטלפון.

"לא ויתרתי. למחרת היום הגיעה לדירתה והסברתי לה, שמלבד הדבר החמור שהיא עושה, היא גם גורמת להוריה הרבה צער ועוגמת נפש. אך כל דיבוריי היו לשווא. לאחר שעתיים של שיחה עזבתי את הדירה כלעומת שבאתי ללא שום תוצאות.

"החלטתי להתייעץ עם הרבי מליובאוויטש. התקשרתי למזכירות וסיפרתי למזכירו של הרבי, הרב חודקוב, את הבעיה וביקשתי ממנו לשאול בשמי עצה מהרבי מה לעשות. הרב חודקוב ביקש ממני להמתין על הקו, וכעבור כמה דקות הוא אמר לי: "הרבי אמר שתגיד לבחורה, שיש יהודי בניו יורק שלא יכול להירדם בלילה בגלל זה שהיא רוצה להתחתן עם גוי".

"לא הבנתי ברגע הראשון את משמעות הדברים, ובאופן ספונטני שאלתי את הרב חודקוב, מה שמו של היהודי הזה. לפתע אני שומע את קולו של הרבי על קו הטלפון: "קוראים לו מנחם שניאורסון…"

"בזה הסתיימה השיחה. נדהמתי מצד אחד, ותוך כדי כך אני חושב לעצמי, מה יהיה אכפת לה אם יש יהודי בניו יורק שלא יכול להירדם, הרי אפילו צערם של הוריה לא משפיע עליה. תוך כדי שאני שקוע במחשבות מצלצל הטלפון ועל הקו שוב הרב חודקוב: "הרבי ביקש ממני זה עתה למסור לך שני דברים: ראשית – שליח צריך לעשות את השליחות שלו מתוך אמונה וביטחון ולא מתוך ספקות. שנית – אתה יכול להגיד לה שהיא מכירה טוב את היהודי הזה מניו-יורק".

"אין צורך לומר שתדהמתי הוסיפה וגברה. הלכתי מיד לביתה של הבחורה, אך היא לא היתה בביתה. השארתי פתק על דלת ביתה, לפיו יש משהו חשוב מאד למסור לה.

"כשנפגשתי עימה מסרתי לה בדיוק את תוכן דבריו של הרבי. "יש יהודי בניו-יורק שלא מסוגל להירדם בלילה בגלל שאת עומדת להינשא לגוי", אמרתי לה. "מי היהודי הזה?" היא שאלה. ואני עניתי לה: "הרבי מליובאוויטש". הבחורה השיבה בכעס: "זה הדבר החשוב שביקשת למסור? מי זה הרבי מליובאוויטש ולמה הוא צריך לעניין אותי?"

"הוא אמר שאת מכירה אותו", עניתי לה.

"אינני מכירה אותו", השיבה.

"בוודאי שאת מכירה אותו. אם הרבי אמר – סימן שאת מכירה אותו".

"איך הוא נראה?" היא שאלה. חיפשתי שעה ארוכה עד שמצאתי תמונה של הרבי מליובאוויטש. כשהראיתי לה את התמונה היא החווירה מיד כסיד.

"כבר שני לילות", היא רעדה, "אני רואה את האיש הזה בחלום בא ומתחנן אלי שלא אתחתן עם החבר שלי. לא ייחסתי לכך שום חשיבות כי הייתי בטוחה שזה בגלל שחשבתי ביום על כל נסיונות השכנוע שלך"…

כאן סיים הרב שוורץ את סיפורו, ואמר לי בחיוך: "אתה ודאי כבר מבין לבד, שהבחורה הזו בסופו של דבר לא התחתנה עם הגוי…"

 

(מעובד מתוך הספר "ורבים השיב מעוון")

עוד בנושא...

לכתוב לרבי באגרות קודש

קראו את הפסוקים: הַלְלוּ אֶת יְהוָה כָּל גּוֹיִם שַׁבְּחוּהוּ כָּל הָאֻמִּים. כִּי גָבַר עָלֵינוּ חַסְדּוֹ וֶאֱמֶת יְהוָה לְעוֹלָם הַלְלוּ יָהּ (תהילים ק״יז). 
מלאו את בקשתכם ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.